Wednesday, October 10, 2007

citer ari selasa

Semalam cargas balik pukui 5 (as usual la kan)..elok aje aku keluar..hubby dah tunggu di luar.. gi jumpa orang yg buat grille rumah..settle semua payment n trus gi tgk rumah juru..best rasanya bila masuk dlm rumah sendiri ni..n best bila tekan suis trus menyala lampu n also kipas..wakakakaa

lepas tgk apa yg patut, trus tuju ke auto city..as dah time berbuka..semalam aku n hubby berbuka di restoran padang..apa ntah seri nama restoran tu…sedap sungguh masakan dia…mula2 duduk tu jakun la jugak as bila kami duduk aje..trus orang hantar lauk pauk..berbagai jenis atas meja (ada la dlm 8-10jenis--sikit aje tu as lepas bayar baru aku perasan lauk pauk yg kami xde..maybe dah habis as kami tiba lewat..dah lepas waktu berbuka baru sampai)…dgn inesennya kami cakap…"eh bang..kami x order lagi"…then orang tu explain…laaa..memang le camtu rupanya… makan aje apa yg nak then nanti dia just charge lauk pauk yg disentuh aje…
wakakakakakaaa…termalu la jugak..…

tapi bukan nak kata ler..semua lauk pauk yg aku sentuh sedap2 belaka..xde satu pun yg x sedap…3 kali aku tambah nasi semalam…x pernah aku berselera mcm ni semenjak berpuasa….yg paling aku suka masa lemak sayur tumbuk dia..waduhhhh..duhhhh…lazatnyaaaaa….harga pun berpatutan..not even RM30 utk 2 orang…boleh la kan?

lepas berbuka singgah di stesyen petronas utk solat..then terus gi ke kedai lampu tepi megamal penang as nak kena beli lampu utk ruang tamu..adoiii la..cantik2 sungguh lampu diaorang…menyesal aku beli lampu di kedai area QB tgh hari tu….tapi aku angkut gak 2 lampu kat situ..satu utk ruang tamu n satu lagi utk tangga…actually aku dah beli lampu dinding utk tangga tgh hari tu..but then lepas bincang2 dgn hubby..kami tukar lampu dinding tangga yg earlier ke dalam bilik tidur n angkut yg baru ..yg kami berkenan tu…hehehehehee

lepas membeli trus cabut balik kg..on the way nak sampai pekan serdang..tiba2 aje jln jammed..perlahan giller..rupa2nya ada accident…kaca penuh atas jalan..tapi xde la nampak keta,lori or motor yg accident tu..yg ada just polis aje..dok control traffic..dlm mata dok melilau kiri kanan carik benda apa yg accident, mata aku ternampak tompokan darah tapi jalan…Ya Allah..banyak giller darah…trus aku pejam mata..waaaaa…aku bukan tahan tgk darah2 ni…dulu masa form 5,aku ambik bio (pure science yer..jgn terkejut…wakakakakaka)..aku minta tolong orang buat experiment utk aku..as kena ‘operate’ katak….eeeeiiiii…aku x sanggup n x tahan……

sampai rumah kg around 9.40pm..kakak tersengih depan pintu luar (dia tau aku n hubby nak balik..dok tunggu bunga api yg hubby janjikan utk dia..)….n adik dah selamat tidur..

lega rasanya bila nampak muka anak2 yg tersayang…hilang segala penat lelah…

itu aje citer aku semalam..sekian terima kasih..heheheee

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers