Monday, October 22, 2007

cerita cuti raya aku

baru lepas buat reservation dgn tanjung bungah beach hotel..plan nak duduk situ friday ni..ambik 2 nite..nak spend time dgn anak2 n hubby b4 hubby fly 31st Oct ni..mula2 plan nak ke cameron, tapi rasa mcm letih la plak nak travel jauh2 ni...dah le letih gi kl n also pindah rumah x hilang2 lagi ni....so last2 gi duduk tepi laut aje..lagipun aku ada lagi voucher yg 60% off yg boleh aku guna..ambik seaview suite..just RM120 lebih aje per nite with 2 b/f..huhuhuu..murahkan..anyway...ni citer raya aku...

panjang giller tau..hehehee

12th Oct
-cuti half day..gi interview..2 interview tu..lepas habis 1st interview tu..aku call seken co..actually seken co nak jumpa aku same time dgn 1st co tu..aku bgtau xleh as aku ada interview lain..so seken co arrange interview on 26th Oct instead..pastu aku sajer2 le call seken co tu lepas habis interview dgn 1st co..since aku dah kat kulim..tak sangka seken co suruh aku dtg trus aje..hiring manager ready nak jumpa aku...lega xyah habiskan cuti aku on 26th nanti
-lepas habis interview dgn seken co tu, HR bgtau aku still kena dtg on 26th Oct ni..n lagi cepat lagi bagus as dia nak kena arrange interview dgn director lak (huhhh..director tu..actually bukan apa2 pun..dept tu pun just ada 3-4 orang aje..but then co kecik la kan..semua kena 'mengadap')..tgklah camna nanti..lagipun hati now dah berbelah bagi...

13th Oct
-raya
-around 10am cargas balik rumah mertua..raya di penang..round satu penang..dlm 4-5 rumah gak kami 'terjah'...hehehe
-around 6pm balik serdang

14th Oct
-xde gi memana pun..rilex2 kat rumah mak aku dgn kakak2& abang2 aku..lepas lunch cargas balik pauh jaya..packing barang2 utk berpindah..sabar aje kan..orang lain sibuk beraya..aku n hubby sibuk mengemas barang utk pindah

15th Oct
-berfamili gathering di batu feringhhi..check in di Sri Sayang..tak henti2 makan aje..nasi beriani n steamboat..
-mlm cargas ke feringhhi night market..jumpa idayu n famili..

16th Oct
-after breakfast, turun tepi laut..ada acara sukaneka...besttt..asyik gelak aje the whole morning..group aku dpt 1st place..hahahaaaa..dpt 1 hamper besar bagak..segala mak nenek ada dlm tu...tapi aku sempat makan kacang aje..the rest ntah hilang mana..rasanya anak2 ribena yg 'kerjakan' hamper tu
-lepas check out trus gi juru..mula2 ingat nak join abang2 n kakak2 aku lunch di kassim mustapha..but then anak2 tidur keletihan lak..so aku trus proceed ke Juru..utk acara membersihkan rumah baru..nasib baik ada bibik aku n bibik mak aku..so aku just just 'mandur' aje ler...hehehehe

17th Oct
-cargas ke KL..sampai KL around 5pm..ada probs masa nak check in di Golden City..reservation clerk dia ada emergency la plak...siap tampal notis dekat pintu opis..melangut dekat 40 mins gak aku n famili kat situ..last2 aku call HQ..bising2 kaw2 punya dekat diaorang...dlm 10mins selamat aku dpt kunci apartment...puas hati...
-just melepak dlm apartment..idayu n nunu dtg join aku n famili..siap angkut nasi lemak (rasanya dlm 20 bungkus kot???) utk dinner..huhuuu..mlmnya hubby keluar dgn zaufi n wan..kengkononnya diaorang nak tunjuk jln dekat hubby..jln ke US embassy..

18th Oct
-8am cargas hantar hubby ke US embassy..lepas drop hubby..tiba2 aje teringin nak makan lontong kg baru..trus cargas ke kg baru...aku ni bukannya familiar sgt dgn kg baru ni..sesat la jugak aku dibuatnya..2 3 kali round...last2 baru aku jumpa gerai lontong tu...huhuhuu...dpt la jugak akhirnya..tapau 2 bungkus (utk aku n bibik)..n then tapau lauk 2 jenis utk lunch...
-around 11am..hubby called..bgtau semua dah settle..this time aku angkut anak2 utk jemput hubby..bibik aku tinggai aje di apartment tu..kasi can utk dia rilex...
-gi tmn kosas..beraya dgn famili pak chaq hubby...lepas beraya trus gi IKEA..heheheee..dlm nak berjimat..ter 'terbang' la jugak duit..tapi worth it la..jumpa nunu n emak dia di IKEA..so nu..apa yg ko shopping aritu di IKEA?
-mlmnya aku n hubby layan dvd di apartment..puas hati..rilex2 aje..malas nak keluar as next day dah nak balik utara...

19th Oct
-check out awai..dlm 10am.. gi zoo negara...ntah camna sesat..wakakakaa...but then last2 jumpa la juga zoo...happy giller anak2 aku bila sampai zoo...aku n hubby lak malas nak bergerak..just layan naik train aje..pusing 2 round n then gi US embassy..angkut visa hubby n trus cargas balik utara...
-hubby keletihan so aku ambik alih tugas as driver..best lak bawa keta time jln x sibuk ni..aku pecut dln 130-140 km/h..smooth aje time balik utara ni..hopefully xde le speed trap.

20th Oct
-pindah rumah...adoi laaa...penat giller..luckilly ada bibik2 utk tolong pack barang2...nasib baik ramai gak dtg menolong...famili mertua dari penang (adik2 ipar n PIL), abang lim, kak kiah, kak ani, abang nazeri n also sabirin (anak abang lid aku)..dan tak lupa gak pada kawan baik hubby di kulim..booty n asma..tanpa diaorang..sure x pindah rumah le jawabnya...hehehehehe
-lunch time, aku n hubby belanja makan nasi ketam juru n habis aje urusan angkut mengangkut barang, aku n hubby bawa diaorang makan & rilex2 di Oldtown kopitiam..huhuhu...legaaaaaaa...

21st Oct
-lepas breakfast, cargas balik pauh jaya..just aku n hubby as kena settle barang2 sikit yg ditinggal di rumah sewa..
-balik rumah mertua..rilex2 kejab n then trus gi ke PISA..masuk HOMELIFE, angkut brang2 sikit utk curtain rumah baru...
-singgah QB....hubby membeli barang2 utk ke US n aku sempat angkut tirai baru..
-balik ke seberang...singgah makan di bandar perda..and then berlaku ler kejadian yg tak diingini...hubby tertinggai kunci keta dlm keta...yg best lepas kenyang semua baru sedar kunci ada dlm keta..keta lak jenis auto lock...sakitnya hati aku...xtau nak marah camna dekat hubby...last2 dekat 3 jam gak aku n hubby duduk menongkol tepi keta..sementara tunggu abang lid aku hantar spare key dari kg..sakit hati hanya Allah yg tahu..tapi nak buat camna kan..last2 bersembang bergelak aku n hubby di tepi keta..mcm orang bodoh aje time tu...hehehee

22nd Oct...
keja..keja...oooo..

harini last day hubby di Tanak*...lepas ni dia makan 'anggur' for about 1 week n only akan start keja baru 29th Oct ni...

2 comments:

NunuCute said...

31st meh la dtg KL...tido umah aku...ehehehe....

Anonymous said...

laki aku naik kat penang la nu..bukan kat KLIA

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers