Wednesday, May 21, 2008

Aku dan PM

huhuuu...semalam anak saudara aku manage to close RM50K cash sales utk PM and tadi masa lunch aku baru submit RM20K cash sales..so as of today (aku only start middle of Mar 08), total sales aku dah hit RM150K...huhuhuu..not bad kan utk 2months punya sales.. dah le benda ni part time aje..aku just buat sales time weekend, cuti or sometimes, during lunch break or after office hour.....seriously aku x sangka aku n anak saudara aku leh buat sebegitu banyak sales within 2 months..mcm addicted la plak...hehehehee...n the best thing is, bila aku login dlm system, leh tgk account client2 aku yg tgh 'naik'...mmg puas hati la...sambil2 tu leh monitor account2 diri sendiri..kan best tu :-)

N yg paling2 best, dpt side income..and this side income ni depends la kan..kalo banyak sales, byk la side income, kalo sikit sales, sikit la juga side income dia...nama pun side income kan..hehehee

Last Sunday anak saudara aku bawa sorang client ke rumah juru…aku print kan statement client tu (baru 1 month++ aje dia masuk) pastu terang serba sikit psl performance account dia….senang hati aje aku tgk mamat tu…

So ada sapa2 nak join as an agent for public mutual?

Meh la join aku..xde rugi apa2 pun..yg perlu just 2 Photostat IC, 6 passport size photo, RM250 cash (this one PM akan refund balik once korang punya sales hit RM50K), Public Bank account (photocopy-saving or current account), SPM or yg sewaktu dgnnya (kalo SAP, kena ada minimum 4 passes)…

Itu ada lah benda yg korang kena prepare la kalo based on PM, tapi bagi aku korang kena tambah sikit ler..mesti kena amanah (pegang duit orang ooi..kadang2 tu orang kasi cash kat tangan sampai beribu-ribu), rajin (kena la rajin monitor account2 client, at least boleh alert diaorang if anything happen..ada gak orang once buat sales, trus berdiam diri tp aku x suka la mcm ni..terus terang aku cakap yer..hehehe) and satu lagi kena ingat client adalah boss, kita hanya boleh kasi cadangan or nasihat but at the end of the day, hanya diaorang boleh buat keputusan mengenai investment diaorang..sbb semua tu adalah duit diaorang yer,their hard earned money (kakak aku pernah kena dgn sorang agent ni..bila kakak aku nak jual, dia boleh delay semua pastu siap larikan diri lagi..teruk siuttt)…

So, berminat ke? Kalo berminat leh ctc aku thru yati_abdul@yahoo.com

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers