Wednesday, May 14, 2008

takdir

Semalam aku berjaga lewat mlm..masak gulai ketam+nenas…kengkonon utk dinner arini..(earlier aku pi shopping barang2 basah di care4 dgn hubby & anak2, buat stok utk 1 week.. now aku mmg masak utk dinner, dah x de selera nak makan makanan luar..x puas)..hubby tny…why x masak aje esok..bila balik keja…aku kata mana nak sempat..dah le dia keja nanti..balik lewat…aku susah nak masak benda heavy2 ni kalo xde orang tgkkan anak2…so aku rela tidur lewat..masak apa yg patut…the next day just panaskan lauk, letak nasi n masak benda yg ringan2 sbg lauk tambahan…senang dan cepat…

Pagi tadi, hubby keluar keja around 5.50am…aku rilex2 lagi atas katil…baru aje nak lelap mata (selalu aku bangun tidur around 6.30am), dpt call from hubby…keta dia rosak la plak on the way to office…aduhhhhh…dgn x mandi, aku angkut anak2 masuk keta n trus gi jumpa hubby…tup sana tup sini..call sana call sini..panggil towing truck semua..around 8am baru sampai balik ke rumah juru…mandikan anak, antar diaorang ke daycare n trus aku & hubby pecut ke pulau…hubby antar keta ke pulau ..ke workshop cousin dia..senang sikit citer kalo dgn cousin sendiri…by 10am baru aku selamat masuk opis…

Tadi aku call hubby…tny dia apa problem keta..rupa2nya timing belt keta putus…adoi laaaa..dah le semalam washing machine buat hal…malam ni baru ada orang dtg nak baiki..now keta lak…huhuhuuu…ada le benda yg tak betul tu dan perlu di perbetulkan (bak kata hubby)..walau bagaimanapun, dah tertulis dlm suratan takdir..terima aje la dgn hati yg terbuka…at least luckily hubby xde pe pe..betoi dak?

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers