Monday, May 05, 2008

cameron + rumah juru

Mcm2 jadik arini..pagi tadi alarm rumah berbunyi tiba2 aje..terkejut aku n anak2..panic aku seketika..check2 dekat kotak alarm dlm bilik, system prompt ada movement di area hall…aik..bukan aku ke yg ada dekat hall tadi? Rupa2nya hubby tersilap armed alarm awai pagi tadi b4 bertolak ke opis..ada ke dia ‘armed’ kan rumah juru as if xde orang dlm rumah..patut le movement sensor di hall area bertindak balas dgn kehadiran aku tadi…huhhh semangat..selang beberapa mins, pihak ADT call aku..check situation..aku bgtau false alarm…diaorang verify few important things dgn aku…ye ler..takut under duress ke apa kan..…kecoh rumah juru jadinya....compom jiran aku pun terkejut ‘badak’…

Tgh hari tadi, masa lunch aku plan nak ke bank..ada benda nak kena settle..check2 purse aku, card atm aku xde…adoi laaaa…call hubby..card atm aku ada dgn dia..huhuu..tensen..tensen…friday lepas aku dah teringat..but then ntah camna..x terambil gak kad atm tu…terpaksa la ‘minta’ hubby gi bank, withdraw duit tu n then masukkan dlm bank yg satu lagi…dpt jugak aku settle urusan tu time lunch tadi…

Oh ya, aku n famili baru aje balik dari Cameron..sepatutnya gi KL but then melencong ke Cameron..last minute decision..even bilik hotel pun aku x book…mahai siut bila walk in kat Cameron…dah le hotel biasa2 aje..xde breakfast semua….murah lagi ambik apartment rasanya..so next time kalo niat nak duduk di hotel ke apa (peak period la kan)..better buat reservation thru online..murah banyak tau..boleh save dekat RM60-70 (online reservation ni utk hotel yg cunss tau..together dgn 2 breakfast lagi)..kalo walk in..hampehh dot com..

Semalam,masa balik dari cameron, singgah di ipoh kejab..survey barang2 utk taman mini rumah juru..not bad harga brang2 tu..murah banyak dari penang…nak beli x muat keta (kami naik viva aje..)..maybe next time la kot..x puas tgk barang2 tu..salah satu sbbnya adalah anak2..seriau ok bila bawa budak2 pi tempat2 camtu..kang pecah ke apa..naya aje nak kena bayar…so next time, aku plan nak gi dgn hubby aje..anak2 tinggai di kg or dgn cikgu geetha diaorang..tgklah camna…

Sampai rumah juru around 4pm rasanya..bergegas aku kemas+mop rumah..rumah juru berhabuk giller..memang giller2...last friday developer pecahkan lantai toilet di tingkat atas ….bocor punya psl…lama giller aku complain..now baru diaorang nak buat ...memang teruk giller la keadaan bilik anak2+tetamu..habuk sana sini..habuk di lantai ada le ½ inci..letih..letih…tu pun diaorang x habis buat keja lagi..rasanya another 1 week ++ le kot baru leh settle semua…waaaaaaaaaaa….

Around 6pm, aku n hubby terima tetamu di rumah juru ..MIL+BIL beserta pak tih sefamily..diaorang baru aje balik dari rumah tunang BIL ..menghantar duit belanja..so on the way back to penang, diaorang singgah di rumah juru…insyaallah ujung tahun ni MIL akan menerima menantu no 2… :-)

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers