Thursday, May 08, 2008

PM & komisen

Ptg semalam aku sampai awai le jugak di rumah juru…before 6pm..sempat memasak utk dinner bersama famili..hubby cuti semalam..so dia tolong keluarkan bahan2 mentah dari fridge n juga tolong masak nasi..aku masak simple2 aje semalam..dah x larat la nak makan makanan kedai..

Lepas dinner, kami sefamili cargas ke Shell Juru,ambik SIL yg baru tiba dari KL n terus cargas ke Care4… beras dah habis n banyak gak barang2 rumah yg x de..so ambik kesempatan semalam utk shopping sikit2(since hubby cuti)…seblm masuk mencari barang2, aku sempat menyinggah di atm machine dlm care4…sajer je nak check komisen PM utk bulan lepas…alhamdullilah…seriously aku happy sgt melihat figure RMxxxx dlm account public bank aku semalam…ye ler…mana pernah aku ada side income before this (keja pun x teruk)..selalunya hubby aje yg ada…keja hubby boleh claim OT…aku???...ampeh dot com…keja giller2 camna pun..stayback 2-3jam pun…monthly pay tetap sama…just harapkan bonus & profit sharing aje (itu pun kalo ada, kalo xde..telan air liur aje la)…aku plan nak simpan 50% dari komisen aku tu and another 50% akan di’spend’kan dgn wisely (cewahhhh…wisely cara aku ler kan…heehee)…n tidak lupa juga utk di beri sedikit pada MIL & mak aku, Insyaallah…nak ambik berkat katakan :-)..

Pagi tadi aku sampai awal di opis…hubby cuti lagi arini…so dia boleh uruskan hal anak2..cuti2 pun, tadi dia bgtau aku kemungkinan besar around 10-11am nanti dia nak ke opis…dari melangut di rumah xnpa keja,better dia gi opis..boleh settle keja dia di opis n at the same time claim OT…aku x kisah hubby nak buat OT as long as dia boleh balik rumah awai utk ambik anak2 dari daycare…so x payah ler aku terkejar-kejar nak balik awai arini :-)

Ok la..nak call anak saudara aku di SP…nak bercerita psl PM & also komisen dia…joint venture maaaa…buat keja mesti jujur dan juga ikhlas…baru le diberkati Allah…kan..kan..kan

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers