Tuesday, November 03, 2009

full schedule..huhuhuuu

rasa ringan giller badan aku ni...mcm nak tumbang aje..kaki pun dah rasa mcm xpijak tanah...letih toksah cakap ler...mcm nak nangis pun ada juga..

lets see..arini 6.25am baru aku bangun....semalam around 12 midnight baru aku tidur...so xsempat buat breakfast utk pagi ni..7.25am keluar dari rumah..sampai kulim around 8.10am..singgah breakfast n tapau something utk budak berdua tu bawa ke kelas...lepas hantar diaorang pi school, aku tuju ke cimb kulim..masukkan duit bulan utk MIL..kalo nak harapkan by hand,weekend ni baru pi sg ara..

after cimb, aku ke nasmir...order barli suam n 1 pinggan maggi goreng..layan tenet disitu sampai 10am..10am aku beralih tempat..pegi library lak...11.30am keluar dr library n gi isi minyak di petronas tmn kenari...then trus tuju sekolah..ambik budak berdua tu..pecut plak ke pulau...sampai Pantai around 1pm..register dulu n trus lunch di cafe pantai...after lunch melangut ttgu doctor...around 2.40pm baru doctor ada...dr terlewat arini sbb ada important meeting katanya...alhamdulillah both kakak n adik ok..xteruk sgt sakit diaorang..aku angkut segala jenis ubat yg ada utk stok 3 bulan...pas Pantai,tuju bangunan sebelah, si Giant..terpaksa singgah Giant utk angkut barang2 basah..dlm fridge aku just ada udang n sayur aje..yg lain semua licin (termasuk la telur)...anak2 dah start restless....kesian diaorang..n nasib baik teacher xbgi homework harini..otherwise confirm diaorang akan buat perangai once balik rumah...

4.30pm sampai rumah..sampai aje rumah trus bersilat di dapur..prepare dinner..hubby keja mlm so kena le siapkan dinner awai sikit.....arini masak 2 jenis lauk yg simple aje..bawal sweet sour n ayam goreng halia...5.10pm semua siap..lega rasanya... aku risau hubby xsempat makan b4 gi keja..dah le dia just lunch dgn maggi aje arini (bini xde rumah..nak keluar carik lunch xlarat sbb keja mlm)...sebenarnyakan, aku ada tapau nasi goreng utk hubby..beli di Giant aje...tp pas balik rumah aku nmpk nasi goreng tu mcm xberjenis aje..so masuk dapur le jawabnya...

now aku baru ada masa nak berehat..tp xleh rehat lama..7pm nnt nak kena pastikan budak berdua tu mandi..bg makan then kena make sure diaorang makan ubat...lepas diaorang tidur baru ler aku boleh buat apa yg aku suka..selalunya layan tv ler...that why now aku dah tidur lewat..xmcm dulu..dulu by 9-10pm kompom aku dah ke lalaland...

oklah..anak2 aku dah balik (diaorang gi rumah jiran bermain)..kalo ada masa aku update lagi malam ni..if larat la yer...

2 comments:

-:- said...

...wei! penat aku baca xtvt seharian ko...

mmg tiap ari ko tunggu sapai anak2 balik ke?
bole ko lepak sesorang layan wifi kat nasmir tu yea
aku paling lama pon..lam sejam leh ler...

owhh..patut ler ko slalu kasi gift kat aku kat cafe world
heran plak aku..tetiba ko laju plak masuk cafe....
rupenye dah de dajet sdiri dah...

aku suka statement: "lepas ni xde dah org nak kacau ko memasak"
cisss...! keji tul...

wei, ko ingat rumah yg ko plan nak beli depan care4 dulu tu....
hah! tadika darwisY kat double storey tu ler...

baru bukak ...yg pertama kat utara ni...
guna Khalifah method.... tukar je la si emma tu kat situ...
tp xde ler swimming pool bagai...

study in english... science.. math pon ikut silybus KUMON...
tp gegirl kena pakai tudung ler....

leh lepas antar ema. ko melepak kat cafe4 ngan aku!!!
hehhehehe.....


wei, lagi satu... bile nak lepak IRC juru tu wei...
asik x jadi jer...

yati said...

yeap...tiap2 ari aku ttgu smpai anak2 balik..aku lepak nasmir sbb xde tempat lain dah nak lepak..sementara ttgu giant or library bukak...
mmg aku nak tukar tadika si emma next year but aku kena carik area juru aje ler..xlarat la beb nak pi jauh2..kalo boleh nak dekat dgn sekolah trisya aje..so that aku xyah drive keta jauh2 dah..
psl cafe world..hehehe..now lepas dpt netbook sebijik, trus hilang selera aku nak masak di alam maya...keji dak?..hahahahahaa
ehh IRC tu no issue...jom aaa (but after 1.30pm yer)...kalo nak pi petang esok, aku terpaksa angkut anak2 sekali ler..laki aku ada training..

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers