Thursday, November 19, 2009

karamel gula hangus

hati x seronok..tensen dgn masalah famili..aduhh..geram pun ada..tp nak buat camna..terima aje la..dugaan dr Allah..dlm tensen2,sempat gak aku meng'goggle' resepi...karamel gula hangus as tekak terasa nak makan benda manis2..mula2 igt nak buat apple pie..tp apple ada 2 biji aje..mana cukup..so ubah ke puding/karamel la...masuk dapurina..tgk kena ada tepung kastard..dapur aku lak xde tepung kastard..malaeh nak keluar..carik resepi lain..jumpa satu resepi xyah guna tepung kastard..so mula ler memasak..ntah jadik ntah tidak..tgk aje la nnt...

4 comments:

rina said...

hahaha... resepi aku tu x pakai tepung kastard pn jd.

lg syok aritu aku masuk tepung jagung. tersalah tepung beb... tp hasilnya mabeles gak. muahahaha

iamja77 said...

AKu baru makan 2 mangkuk hari ni.. opah aku masak. hehehhehe.

yati abdul said...

rina...awat hang tak tulis dlm resepi tu yg tepung kastard leh diganti dgn tepung jagung....kalo tepung jagung aku ada la...hehehe

ja..nasib baik jadik gak karamel aku ni...now tgh sejukkan dlm fridge n dok tggu azri bawa balik aiskrim...nak makan dgn aiskrim nnt...sbg pencuci mulut pas makan nasi..hehehehe

-:- said...

...best nye dok umah.. masak..masak...masak
hahhaha

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers