Monday, July 23, 2007

citer yg panjang lebar

Thursday 19th Jul 07
MC...duduk di rumah senyap2..boss called...aku terpaksa keja dari rumah..bengang..actually aku boleh aje buat keja tapi disebabkan aku dah hilang respect sama ini boss, so aku betoi2 bengang bila dia called n minta tolong...the whole day aku buat keja...just sempat rilex(tidur) for 2 hours.....around 6.30..aku dah 'panas' giller...antar email dekat bos..bgtau aku keja dari pagi sampai ptg..xde masa nak rilex..mata aku pun dah berpinar-pinar dok tgk screen notebook..esok(Friday) aku x akan sentuh keja langsung....mana leh tgk pc/notebook lama2 time mata baru nak sembuh...giller ka....lantak ler apa nak jadik dekat boss bertuah aku tu...

Mlm cargas balik kg..laki aku berkeras nak ambik anak2 gak balik penang..eventhough mata aku x beberapa ok lagi...

Friday 20th Jul 07
Awai pagi cargas balik penang..angkut anak2 n bibik sekali..luckilly bawa bibik..boleh gak dia tolong monitor budak2 tu..aku rilex aje the whole day..even lunch pun aku call McD punya delivery...malas nak keluar cari makan kat luar...around pukui 11mlm baru laki aku balik keja..huhuhuu..tensen aku..kesian anak2..especially kakak..asyik dok carik abah dia..nak tidur pun susah...2 3 kali gak aku call hp laki aku...bg can kakak cakap dgn abah dia...

Saturday 21st Jul 07
Laki aku keja lagi...tapi aku dah mula buat muka..kakak pun sama gak..last2 laki aku just pi keja sampai 10pagi aje..hehehee..lepas habis keja, dia bergegas ambik aku n anak2 ke spital Pantai lak..ambik ubat utk adik..batuk teruk n berhingus..lepas tu trus ke rumah mertua..yg ada just FIL aje..MIL gi tgk orang mati...eventhough camtu...MIL aku dah siapkan lunch atas meja..ikan kerapu 3 rasa youuuuu..hehehee..aku tambah nasi 2x..lepas 2 jam menunggu, MIL aku stil x balik2 lagi..anak2 lak dah buat hal..mengantuk..around 2pm..cargas balik kg...

on the way balik serdang, singgah di restaurant abang aku..ada battle of the bands..huhuu menarik sungguh..ada 2 kategory..under 23years n also open..aku just duduk sampai pukui 4.30ptg aje..susah nak concentrate bila anak2 ada sekali..adik asyik melilau aje...penat weei...

around 8.30pm..anak2 dah tidur..aku n laki cargas keluar ke restaurant abang aku lagi...dah janji dgn abang aku..ye ler..nak kasi support ler dekat abang aku tu...bila aku sampai ke sana, susah lak nak carik parking..orang lagi ramai time mlm...time aku masuk dewan,group no 2 tgh perform..huyooooo..terkasima aku tgk penyanyi dia..xde ler handsome mana..mata sepet...but suara dia..mak ooooi...meremang bulu tengkuk aku...aku stayed sampai habis saringan utk mlm tu...just 11 group aje utk open category performed mlm tu (siang tu utk under 23years punya category)...another 22 groups next day....final on 29th ni...keluar aje dari dewan, trus terasa lapar..hehehe...apa lagi..sambung lak makan kat situ...this time aku makan western food lak..tadi dah makan nasi kat rumah mak aku b4 keluar..hehehee..around 2am baru aku sampai ke rumah mak aku...

Sunday 22nd Jul 07
lepas subuh sambung tidur lagi..hehehe..adik bangun kacau aku..aku suruh dia gi kacau abah..aku tarik selimut sambung tidur..wakakakaka..around 10am, mak aku bgtau dia nak gi Alor Star..nak ikut abang lid aku antar nadila(anak saudara aku) balik sekolah n then trus ke rumah abang lim aku di Jitra..n on the way back dia nak singgah Sg Petani, rumah saudara arwah bapak aku..nak bagi buah2an sikit..

menarik lak tu..trus aku diskus dgn laki aku..dia pun tingin nak keluar..so aku jumpa abang lid aku...bgtau dia aku pun nak pi jugak..hehehe..naik satu keta dgn aku cukup la..so around 11.45am kami keluar...aku, laki aku, anak2 aku, mak aku, abang aku, shakir(best buddy kakak) n also nadila..pack mcm tin sardine..hehehe...b4 keluar sempat makan lunch di rumah abang aku tu..kakak ipar aku memang rajin memasak...not bad masakan dia...

sampai ke SAINA around 2pm...lepas bebudak main2 kat situ sambil layan KFC yg abang aku tapau dekat Gurun...mak aku x join sekali..dia tidur dlm keta..posa..lepas perut dah kenyang baru sambung perjalanan ke Jitra..lega ler sikit sbb nadila dah sampai destinasi dia..baru ada space utk bergerak gerak dlm keta...hehehee..

around 3pm sampai rumah abang lim aku...legaaa...laki aku trus tidur kepenatan..aku lak trus angkut anak2 masuk toilet...bagi mandi semua n sekali dgn aku sekali mandi..sempat gak aku terlelap dlm 30mins...anak2 aku biarkan si Iman handle..dia balik cuti hujung minggu..mak aku lak ikut abang lid n abang lim aku carik ubat kat luar..

around 6+++..kami bergerak balik..this time angkut iman lak sekali..since dia nak balik penang..so aku ajak balik sekali..tidur semalam di rumah tok(mak aku) n then the next day aku antar dia balik ke rumah sewa dia...

sampai SP around 7.15pm..huhuuuu..segannnya sampai rumah orang time2 marghrib ni..nasib baik singgah kejab aje..duduk dlm 15mins trus cargas balik..malaih weeii nak duduk lama2..

around 8.20pm sampai kat kulim..berhenti dinner di Nurha's rest (rasanya la)..hujan lebat giller..habis basah baju aku..dah le payung kecik...order siakap stim, tomyam campur, sup tulang, telur dadar, daging masak merah n sayur campur...portion dia banyak n sedappppppp.......just kena RM60++ aje (termasuk minuman yer)..murah siutttt..utk 5 dewasa n 2 kanak2....

lepas dinner trus cargas bergerak....hujan still x henti2 lagi...ikut jln shortcut kengkononnya nak balik tu....tgh bergerak laki aku stop keta..rupanya2 banjir lak...jln ditutup...waduhhhh..terpaksa patah balik ikut jln lain...around 11pm baru sampai ke rumah...huhuuuu..letih gillerrrr....

Monday 23rd Jul 07
Bangun around 5.30am..mandi, bersiap n makan breakfast..tgh bersiap nak keluar..adik terjaga..nangis carik aku..terpaksa aku pujuk dia..lepas tu aku bgtau dia aku nak pi toilet..ibu sakit perut...bgtau dia bibik akan temankan dia..dia angguk aje trus aku lari keluar..hehehe..around 6.20am baru bergerak dari rumah mak aku...sampai ke penang around 7+++..antar iman ke rumah sewa dia n cargas gi antar laki aku lak..aku sampai opis dlm 8am...

penat..penat...tapi sendiri cari punya penat kan..so xkisah ler..hehehee

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers