Monday, July 30, 2007

weekend aku n famili

Friday
7.50pm keluar dari opis, call laki aku..tukar plan..ambik dia 1st b4 proceed ambik iman..
8.30pm ambik iman dekat Tesco Extra(rumah sewa di sebelah tu aje)..laki aku terima call dari bos dia..penang bridge jam giller..so proceed to QB
9.00pm dinner dekat Johnny’s..ambik steamboat for 2 and also nasi goreng nenas..merayau dlm QB..plan nak tgk wayang tp xde citer menarik..laki aku nak beli kemeja kerja but xde yg menarik juga..last2 window shopping aje le..masuk sana sini but satu pun x angkut.. unbelievable

10.30pm laki aku call bos dia..tny camna bridge..semua dah okay..it took him nearly 2 hours nak sampai rumah….huhuhuu..nasib baik kami x join the crowd..sure boring giller stuck dlm jammed camtu…bertolak balik ke kg…
11.40pm sampai ke kg

Saturday
10.30am jenguk ke rumah kenduri bersama mak aku sementara anak2 bersiap di rumah..pengantin dan tuan rumah dah ke masjid utk akad nikah..yg ada just jiran 2 3 orang di rumah kenduri..adik beradik tuan rumah kenduri pun xde yg dtg menolong khabarnya..even anak2 dia pun ramai yg x balik…hairan aku n mak..patut le rumah sunyi aje..khemah semua pun x siap lagi..berterabur meja n kerusi sana-sini..dok tunggu orang caterer dtg buat keja..tunggu nearly 30mins..but xde rezeki nak jumpa pengantin..tinggai hadiah dlm bilik pengantin aje
11.00am bertolak ke Cameron..singgah di R&R Sg Perak..terima sms dari kakak aku di taiping..confirm ikut ke Cameron..aku di suruh tolong carik bilik di Heritage Hotel utk dia n suami..anak2 dia akan melepak dgn aku
2.30pm sampai ke tanah rata..singgah tapau nasi putih+ikan sambal utk lunch..check in..dpt unit G-4..the nearest block dgn Heritage Hotel..jalan ke Heritage Hotel..xde bilik kosong..even utk walk in customer..really fully booked..called kak ina..dia kata no probs..nanti lepas dia sampai ke tanah rata baru fikir lain…
3.15pm keluar dgn anak2 ke brinchang..beli sayur2an+jagung+fresh strawberry…singgah ke pasar mini beli minyak+barang2 utk memasak…balik ke apartment..
5.30pm kak ina called..dia n family sudah hampir sampai..but dia akan singah ke masjid dulu utk solat..aku n mak bersiap-siap di dapur..buat cucur jagung..elok2 aje dah siap semua..kak ina n famili sampai…makan cucur jagung panas+hot tea..best bila ramai2 camni….lepas bincang2, kak ina x jadik carik bilik di luar….tidur aje dgn kami semua..senang..
7.30pm start masak dinner..kak ina aku bawa sambal tumis udang dari taiping..mak aku lak bawa gulai ayam dari kg..aku just potong2 sayur aje..anak2 saudara aku (iman& afiqah) yg jadik tukang masak..diaorang masak sup sayur campur+pucuk/daun labu goreng+ikan masin +ikan bilis goreng…berselera makan ramai2..
9.00pm plan nak pi pasar malam but x jadik..malas lak nak bergerak..seronok bersembang dgn kakak n mak aku..manakala anak2 aku lak di layan anak2 saudara di dlm bilik..ntah apa yg depa buat..laki aku n abang ipar aku pula ‘sibuk’ main PS2..lawan bola apa ntah..menjerit-jerit di ruang tamu..kalah budak2 kecik…
11.00pm mak aku dah tidur..abang ipar ajak keluar..pekena teh tarik di luar..aku n kakak ina malas nak keluar..last2 just abang ipar n laki aku aje yg keluar…aku n kak ina sambung bersembang psl hal semasa n juga hal2 ‘confidential’…anak2 n anak2 saudara semua juga dah selamat tidur..bukan senang nak tinggal berdua dgn kak ina aku ni…
12.10am abang ipar +laki aku pulang..depa sambung main PS2 lagi..waduhhhh..aku dah mengantuk..masuk bilik tidur..ntah pukui berapa laki aku masuk tidur pun aku x sedar…

Sunday
8.30am aku n laki keluar ke pekan tanah rata carik nasi lemak..xdpt cari gerai yg jual nasi lemak aritu..pening kepala mencari as last time mak cik laki aku yg beli..akhirnya hentam aje tapau 4 bungkus nasi lemak..dari 2 gerai yg berlainan…sampai ke apartment..breakfast dah siap terhidang di atas meja..karipap (kak ina bawa karipap segera dari taiping) + nasi goreng+hot tea+hot coffee…
9.50am cargas keluar ke Kea Farm..mak n kak ina memborong sakan..penuh kereta dgn barang2 mereka aje..pening kepala abang ipar aku tu…hehehee..aku just beli key chain utk di beri pada guru n rakan2 kakak di sekolah+ topi utk anak2 n laki aku +pokok halau nyamuk 2 pokok…saja beli pokok ni since rumah mak aku banyak nyamuk n also nak latih kakak …kakak di beri tanggungjawab utk menjaga pokok2 tu di kg nanti…
12.30pm check out..singgah di taman permainan di tanah rata..depan Century Pines tu..kasi can kanak2 ribena bermain di situ..mula2 plan nak lunch di Cool Point hotel…. sekali xada air la plak..last2 masuk KFC aje…
2.40pm bertolak balik ke kg…berhenti beli petai dari orang asli di pertengahan jalan....singgah di R&R Sg Perak..tukar position dgn laki..aku lak jadik driver as laki aku dah letih n mengantuk giller….x cukup tidur ..sure sbb dia tidur lewat giller malam tadi
6.00pm selamat sampai di kg…

Insyaallah 17tth till 19th August ni aku akan berada Cameron lagi..mak siap bgtau dia nak ikut sekali…kakak ina pun akan join sekaki as abang ipar aku nak main golf dgn geng dia di cameron on 19th Aug tu… n maybe anak2 saudara aku di sg petani pun akan turut serta nanti….abang aku di jitra x dpt join as unimeps ada konvo on 18th tu...abang lid aku blom tentu lagi sbb aku x berkesempatan berbincang dgn dia lagi..but this time, kak ina ajak aku survey rumah 11 bilik tidur yg aku dpt tau dari internet aritu..just RM900 aje per nite utk satu rumah with 11 rooms...maybe leh buat family gathering ujung tahun ni di cameron kalo rumah tu cuns...

nampak gaya bukan aku sorang aje dlm famili aku yg suka cameron highlands ni..hehehee

2 comments:

wan said...

dgr cerita hang pasal CH tetiba rasa nak pegi CH.. ampes yati..

aku pun penah makan kat zainab tu.. mmg sedap lauk pauk dia..

yati abdul said...

tu ler wan..aku dah suggest kat conference geng MJ utk buat gathering kat cameron nanti..kita ambik banglo yg 11 bilik tidur ittew..sure happening+pening nanti..wakakakaa

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers