Tuesday, July 31, 2007

memancing


Tadi teman kawan pi ke krystal point..dia ada business meeting dgn 1 potential client..walaupun dia keja di A, but dia ada buat side business..catering..kakak dia tukang masak, adik2 dia tukang buat keja n dia tukang buat sales,jadik orang tgh...alhamdullilah, makin maju business dia now.....

anyway, aku ni nak bercerita pasal mengail/memancing ikan...on the way back tadi lalu tepi laut..air tgh pasang now...huhhhh..menarik sungguh..ramai orang memancing n menjala..

dulu b4 kawin, masa bercinta..aku pernah memancing dgn laki aku....sekali aje ..pi masa bulan puasa...pergi sekali dgn geng bola dia (salah sorang dari depa dah bertunang rasanya time tu, so that guy bawa tunang dia sekali..xde le aku rasa kekok sgt)...memancing tepi2 laut aje ler..xde le sampai sewa bot ke apa...pi dlm pukui 10mlm...yg bestnya, aku yg dpt paling banyak ikan dari semua orang....kejab kejab dapat..ada ler dlm 3-4 ekor rasanya...besar2 lak tu...laki aku sekor pun x dpt..hehehee...lepas boring memancing, kitaorang trus bersahur di luar ramai2...pekena nasi 'ganja'...terangkat beb...

masa mula2 kawin, ada gak teringin nak pi memancing lagi...even dah beli fishing rod di bukit kayu hitam (murah beb..sbb tu beli) ..tapi sampai le sekrang, xpergi pergi pun lagi...fishing rod tu hilang ke mana hala pun xtau...last yg aku ingat, aku guna fishing rod tu utk korek lubang air dlm bilik air kitaorang yg tersumbat..masa di rumah lama dulu...

tadi bila tgk air pasang camtu..teringin la plak nak memancing...x boleh jadik....mlm ni balik rumah nak korek balik dlm kotak2 di dlm bilik bibik..nak carik fishing rod tu...kot2 le boleh aku memancing masa cuti merdeka ni kan?...hehehee

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers