Wednesday, July 18, 2007

sakit mata

semuanya bermula pada malam jumaat lepas..kakak sakit mata..merah kedua-dua mata..so only sabtu tu, lepas ambik ubat utk kakak di clinic..trus ke Dorsett Penang...sblm check in, sempat singgah di Hameediah, pekena nasi beriani dulu..semasa rilex2 di bilik, aku rasa pedih mata n sakit..tgk kat cermin..danggg..aku lak yg kena..adusss...but then, since kakak nampak okay aje..so aku rasa aku pun x teruk ler...

that nite, attend reunion dinner di dewan cornwallis rasanya..waduh...pedih sungguh mata ni but then aku ctrl macho..duduk jauh2 dari orang lain..xnak lak ada yg terkena jangkitan nanti..around 10pm, aku bgtau laki aku..aku dah x tahan so berangkut ler kami n anak2 ke bilik..nasib baik sampai aje dlm bilik, kakak n adik trus tidur...laki aku turun balik ke dewan...ye ler...bukan senang nak jumpa kengkawan lama..lepas 16-17tahun baru leh berjumpa balik....

aku try nak tidur tapi x boleh..tgh mlm tu memang aku dah tak tahan..surrender..call laki suruh dia balik ke bilik cepat..angkut anak2 n trus ke klinik..pergi the nearest klinik dekat hotel...dah x kisah panel or not..masuk jumpa doktor..dia ambik temp n kata doctor, temp. aku dah hit 38.7...huuuu..aku tak rasa panas pun..yg rasa just sakit giller dekat mata...terbang Rm100 mlm tu...

sampai ke hotel, aku dah x boleh nak buka mata..pedih giller n penuh dgn tahi mata...aku bgtau laki aku yg aku dah x sanggup tidur hotel..aku x boleh nak jaga anak2 dgn keadaan aku camni..dua2 mata infected..n takut nanti berjangkit balik pada anak2....aku tak sanggup bayangkan anak2 terpaksa menanggung kesakitan mcm yg aku rasa...huuuuuu...around 1.30am kami check out..trus pecut balik kg..

terkejut mak aku bila kami sampai di kg..aku bgtau aku xleh cakap banyak..sakit giller..so aku mandi, makan ubat n sapu ubat di mata..trus tidur..alhamdullilah anak2 x meragam..tidur aje sepanjang jalan..so mlm tu, laki aku terpaksa ambil alih tugas menjaga anak2...then next morning, mata sakit lagi(but kakak dah sembuh..cepat sungguh)..nak buka mata pun susah but better ler than b4...aku mandi (again..aku memang suka mandi..hehehe), makan roti sikit n trus ambik ubat...masuk bilik tidur, kunci n terus tidur again..kesian anak2...aku x dpt nak memberi perhatian dekat diaorang..adik menangis2 nak bermanja dgn aku....maafkan ibu yer adik..ibu takut berjangkit pada adik..sepanjang hari aku tidur aje...luckilly monday cuti ganti di co yg aku keja..so on monday tu pun aku just rilex2 aje..

tuesday morning, aku n laki balik penang..aku gi opis..but then mata aku still merah2 lagi..n a little bit gatal..so aku gi in house clinic...dpt MC 1 hari n doctor advise suruh continue MC dgn panel doctor for the next day...aku balik rumah..rilex2..ptg baru berjumpa panel doktor..dpt MC utk arini..dia advise utk aku berjumpa dia lagi ptg ni...huhuhuu..susah sungguh ler camni...nak balik kg, xboleh...takut terjangkit dekat anak2..now aku stuck di rumah sewa...layan ASTRO di tv, internet n tidur....cepat le sembuh mata ooooi...aku dah boring ni...
mcm ni le rupanya mata aku right now..huhuhu..bebola mata sebelah kanan still bengkak2 sikit..but much2 more better than b4..

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers