Thursday, July 26, 2007

gangguan

semalam aku n laki balik kg..sampai rumah around 7.20pm..dlm pukui 8.20pm kami keluar ke pekan..bawa anak2 pergi beli susu (bertuah sungguh bibik aku..susu dah habis tinggai secoet baru bgtau..nasib baik kedai tak tutup lagi)...mlm tu kami semua memang tidur awai..keletihan...

dlm pukui 12+++ tgh mlm..kakak meracau..asyik menangis aje..tapi x kuat ler..just ganggu tidur kami semua...but really irritating la..sampaikan laki aku hilang sabar...nasib baik aku berjaya 'cool down' kan laki aku tu...aku suruh dia baca ler ayat sikit2...aku rasa kakak kena 'kacau'...

dlm pukui 2 pagi, adik minta susu..aku bangun buatkan susu utk adik n buat sebotol utk kakak..kakak nampak dah ok..tidur lena elok aje..tapi aku rasa mcm semacam aje..tgh letakkan kepala aku kat bantal, aku dgr bunyi zink rumah kucing/arnab mcm di tarik2 aje...mak aku bela kucing n arnab di kg...dia upah orang bina kandang 2 tingkat..beratapkan zink..tingkat bawah utk arnab n tingkat atas utk kucing...bersebelahan dgn reban itik n also ayam..mcm mini zoo aje...lama jugak ler benda tu berbunyi...aku diam aje..asalkan jgn ganggu anak2 aku sudah ler..apa nak jadik dekat luar, lantak ler...tapi mulut aku berkumit-kumit ker..baca segala benda yg aku tau...

dlm 4-5mins, bunyi tu trus hilang..so aku try nak sambung tidur..x sempat nak pejam mata, laki aku lak menjerit.."Allahuakhbar..Allahuakhbar"..Ya Allah, benda tu kacau laki aku lak..bergegas aku bangun...laki aku tidur atas katil dgn kakak meanwhile aku tidur di bawah dgn adik...trus aku kejutkan laki aku....risau gak aku...laki aku buka mata n trus nampak mcm lali aje..nak tidur lagi ler tu...aku trus jerit dekat dia..suruh dia bangun jugak..jgn tidur..buka mata..aku suruh dia bangun, baca la apa yg patut dulu baru tidur..dia bangun, pergi toilet n ambik wuduk..masuk dlm bilik n trus solat...

masa laki aku tgh berdoa, aku dgr bunyi di luar bilik aku..bunyi mcm anak anjing....hmmmm...'ketegaq' jugak benda ni...tapi alhamdullilah ler, lepas tu dah x ada apa2 gangguan...elok ler..hampir 2 jam jugak aku berjaga..x selesa nak tidur..dok asyik tgk anak2 n laki..kononnya berjaga la..takut ada gangguan lagi..ntah pukui berapa aku tidur...sedar2 laki aku suruh aku mandi....sempat gak aku bersembang dgn laki aku..tny apa yg jadik pada dia..dia kata dia dgr bunyi but mcm dlm mimpi (bunyi zink tu ler..yg aku dgr jugak tu)..dlm mimpi tu dia ada tny kawan dia.."bunyi apa tu?"..kawan dia jawab bunyi kucing n lepas aje kawan dia jawab..trus ada benda hempap/tindih dia....

aku n laki rasa benda tu ikut kitaorang masa balik dari pekan..selalunya kami beringat, akan baca something dulu b4 jejakkan kaki dlm rumah..but last night, tak teringat la plak...citer dekat mak aku...mak aku pun kata, dulu2 arwah bapak aku sure baca doa dulu, hembus kiri n kanan b4 masuk rumah mlm2...arwah bapak aku rajin keluar berjemaah di pekan..lepas Isyak baru balik rumah..arwah bapak aku kata memang kadang2 ada benda ikut balik..sbb tu dia sentiasa berjaga2..xmo benda tu mengacau di rumah dia....biasa ler..duduk di kg....

lepas ni sure aku n laki x akan lupa dah..eventhough mak aku dah 'memagar' rumah (ikut petua orang tua2 dulu), but then kadang2 kita yg muda ni mudah lupa..bagi peluang or buka pintu utk tetamu yg tak di undang...

itu aje citer aku...

p/s=wan, mak aku kasi pekasam utk ko..nanti aku passkan dekat ih wokey?

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers