Friday, January 18, 2008

another cucu saudara

another cucu saudara utk aku...huhuu..anak si kiema..selamat dilahirkan semalam, baby girl, 2.72kg at 3.48pm...di KL....kakak aku no 4 dah selamat sampai di KL semalam..kiema akan balik ke utara within 1-2 weeks ni..nak berpantang di Jitra...

makin tua aku nampak gayanya...now aku dah ada 16 orang cucu saudara..maaak oooi...anak saudara?..huhuu...aku pun dah lost count(60+++???)..this year, insyaallah aku akan dpt 2 orang lagi anak saudara(abang lid & abang jan)......nampak gaya aku kena start menabung dari sekrang laaa utk duit raya tahun ni...heheheheee

utk pengetahuan korang..aku anak bongsu..aku ada 7 orang kakak n 5 orang abang (actually 6 abang but seorang meninggal dunia masa baby)..and yes, dari sorang bapak n emak aje yer...bila aku cerita psl famili aku yg besar ni..orang selalu tny aku..dari berapa orang emak?..sabar aje la kan...heheheee

aku untung sbb dilahirkan masa famili dah senang...famili aku dulu susah siuttt...ye ler..dah le zaman susah, mak aku mana ada pelajaran (mak aku dibesarkan oleh tok tiri ... start kenal kerja masa umur 4 tahun lagi yer...yeap..mak aku start keja jaga lembu masa umur 4 tahun, pastu bercucuk tanam, bersawah bendang, xdibenarkan pegi sekolah eventhough anak2 tok tiri yg lain boleh gi sekolah..dgn alasan takut mak aku carik laki.....mak aku tau pasal agama n solat semua pun after kawin.. huhuuu...) nak harapkan bapak aku aje (bapak aku blajar sampai darjah5)..but then bapak aku pun bukan ada keja tetap..harapkan keja kampung aje & motong getah....but mak aku rajin, dia bantu arwah bapak aku...mak aku buat kuih jual, bangun awal pagi..buat kuih semua..subuh2 abang n kakak aku akan bawa kuih tu..letak di kedai n also sekolah...then lepas habis buat kuih, mak aku akan tolong bapak aku plak..memang non stop la..but aku puji mak n arwah bapak aku...diaorang x pernah abaikan pelajaran anak2..sesusah mana pun( kadang2 terpaksa meminjam sana sini)..semua anak2 di hantar ke sekolah...orang sekeliling selalu mengata but mak n bapak aku pekakkan telinga...

Alhamdulillah, lepas penat lelah semua, mak n arwah bapak aku merasa senang juga akhirnya..bila anak2 semua dah berjaya n bekerja (tokoh keluarga 1992 yer..)..merasa gak arwah bapak aku utk bawa keta sendiri..merasa gak mak n arwah bapak aku gi haji n umrah, gi jln2 di UK,Australia,Japan etc..sapa sangka orang kampung, yg keja menoreh getah (bukan kebun getah sendiri yer),xde pelajaran semua, anak kecik keliling pinggang..leh naik belon pi merata-rata bila dah tua..

aku?...semua orang kata aku bernasib baik..x kenal susah..bila lahir, banyak dah kakak n abang yg bekerja..diaorang yg support/tolong aku...maybe sbb tu aku 'spoilt' sikit masa kecik2 dulu..jadik ratu lari 'pecut n also marathon' masa sek.men. dulu...merata-rata aku lari..hahahaaaa......tensen mak bapak aku...nasib baik ada kakak2 n abang2 yg jadik tukang jaga n also 'brainwash'... :-)

huhu..dah lari dari tajuk lak aku arini..okey lah..banyak keja..nak kena settle awai2 as aku plan nak cabut by 4.50pm arini...

chow chin chauuuuu

2 comments:

iamja77 said...

Aku suka citer family ko. mmg citer family ko banyak beri inspirasi. baru nak baca dah sebak... kakakka

wan said...

leih kurang cerita family mak aku .. walaupun bukan family aku..t api ada persamaan la lebih kurang heheh.. kir amak hang algi dasat 4 taun dah kena tolong family cari duit, mak aku umur 9 taun start meniaga seniri..susahkan mak2 kita dulu.. kita jek tak sedar diuntung.. ish ish... insaf balik..

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers