Monday, January 28, 2008

bibik oo bibik

Tensen sungguh..rasa mcm xmo guna bibik dah..sakit hati, sakit jiwa n semstinya sakit poket juga..last week bibik aku buat hal lagi…hari khamis dia mengangis2 ngadu sakit pinggang semua..pastu bawa jumpa doctor, dia demam la..aku call agent..agent suruh antar bibik ke SP as diaorang nak check bibik guna doctor panel diaorang..luckilly hubby leh ambik cuti..so hubby ler yg bawa semua…

On Friday aku tgk bibik dah sihat..boleh buat keja semua…tup2 on sat. dia sakit la plak lagi (ni aku rasa dia tipu)…dia bgtau dekat bibik mak aku yg dia sakit pinggang..pastu sakit separuh badan semua..the whole day dia tidur aje…aku diam aje….malas nak sembang dgn dia…on Sunday, bibik mak aku cakap yg bibik aku sakit lagi…so aku masuk bilik..sembang dgn dia..dia btau dia sakit situ sakit sini..fine..aku tny dia nak keja ke tidak?...trus dia kata nak balik indon…xmo keja…aku kata ok…ajaibnya lepas tu dia trus sihat kembali…mula2 dia buat muka sakit2 gak la..but leh jalan sana sini…n ptg tu aku bawa dia n bibik mak aku ke rumah juru..kemas n mop apa yg patut…dia boleh buat keja semua…elok aje aku tgk…n sblm balik kg, aku bawa diaorang n anak2 makan di KFC…berselera aje aku tgk dia hentam KFC tu…99% dia berlakon sakit…yg 1st tu, hari khamis tu, memang dia sakit betul rasanya....lepas daripada tu ler aku rasa dia trus dpt idea berlakon sakit semua ni….

So pagi ni apa yg aku buat;

1) called ADT…aku nak pasang alarm di rumah Juru..since bibik buat hal nak balik, better aku duduk Juru aje..antar anak2 gi daycare or carik orang kg jaga…aku buat appointment dgn ADT sabtu ni…

2) called tadika di Juru…ada 2 tadika..satu tadika Epal n satu lagi Littlestar playschool..aku only manage to talk dgn orang di Littlestar aje..diaorang xde daycare…yg ada just tadika…from 9am-12noon..pagi aku kena hantar (by 8am dah boleh hantar) n time balik diaorang akan hantar…guru sendiri yg akan hantar ke rumah…

3) called agent bibik…agent bibik xpuas hati dgn bibik..dia suruh aku hantar bibik dekat dia…dia memang dah masak dgn perangai maid2 indon ni…actually aku dah tawar hati dgn bibik aku ni…aku dah malas nak ambik pot…but agent pujuk aku bagi last chance…dia kata hantar bibik aku tu duduk dgn diaorang dlm 1-2 hari…ada ‘benda’ yg diaorang nak buat…then aku leh le ambik bibik aku tu balik…agent kata guna aje ler bibik aku tu since kontrak diaorang 2 tahun…

aku ni sebenarnya dah berbelah bagi..takut bibik buat hal or balas dendam dekat anak2 aku plak..aku kalo boleh xmo duduk di kg dah..aku nak duduk di rumah sendiri…ntah la..jiwa aku betoi2 dah kacau now…

3 comments:

rina said...

cop skang ni hang laki bini ulang alik dr kg ke tempat kejo ke...

Anonymous said...

aa rina....aku n laki ulang alik dari kg ke tempat kejo..laki aku ok lah..just around 30mins aje..aku ni ha..around 1.5hours..kadang2 tu sampai 2 jam kalo jam sekaya teruk atas bridge tu

wan said...

takpe la yti sikit je lagi hang nak pindah kan... tapi mmg pening la bibik hang tu.. ari tu dah baut perangai, sekarang buat lagi?? Ish.. sabor jelah..

cop baru baca pasal "emma" aku rasa sesuai nama tu dgn syafia.. hehehe ntah2 anak aku si luqman pun kena tuakr nama dulu dak baru buleh ckp n perangai molek sikit..

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers