Tuesday, January 01, 2008

Selamat Tahun Baru 2008

Selamat Tahun Baru...tahun 2008 and tahun ni jugak le umur aku akan ada nombor 3 di hadapan...waaaaa..kejab aje rasanya..dlm 1 month++ aje dah nak masuk area 30-an...

dlm 1 week ni hidup aku agak berterabur..mcm2 yg berlaku..hehheee..biasa la kan...inilah kehidupan...anyway..catatan yg berlaku dlm hidup aku n family dlm 4-5 hari ni...

Friday(28/12)

-aku gi penang sorang2 as hubby keja..gi Ambank..then gi BSN..pastu gi Pantai...buat final check up..lunch di QB..geng opis aku blanja..after that trus cargas ke Kulim..servis Viva aku..pastu gi Public Bank..waduh..waduhhh...sedar2 dah pukui 5

-called hubby...date dgn dia di kedai bihun sup paklong...pastu round2 area Hi-Tech..carik rumah sewa..kengkononnya nak pindah menyewa di Kulim (lagi???...hehehee)



Saturday(29/12)

-Pagi2 tuju ke Juru as ada orang nak tgk rumah Juru..aku n hubby sepakat nak sewakan aje rumah Juru tu..

-Niat nak ke Cameron..pastu tukar ke KL(sabar aje kan...memang x tetap pendirian aku n hubby)...singgah Taiping dulu as abang n kakak aku nak tgk barang2 yg hubby bawa balik dari US...diaorang jadik 1st n 2nd customer aku...sedar2 dah pukui 5..waduh..waduhhh...hubby dah malas nak gi jauh-jauh..aku n anak2 tarik muka seposen...hehehee

-dari taiping trus ke Bukit Merah...kasi can anak2 bermain di situ..xde masuk main air apa2 pun..just main permainan di luar aje..mula2 ingat nak bermain aje..lepas tu trus balik ke kg...tp si kakak plak buat hal..nak tidur hotel..so kami sekeluarga check in di Palm View Apartment...murah aje..just RM85 per nite...berbanding di hotel Inn apa ntah tu..kena RM330 per nite siutttt...



Sunday(30/12)

-Pagi2 lagi dah check out..trus balik kg

-Tinggai anak2 di kg sementara aku n hubby cargas ke Kulim..carik rumah sewa lagi but x berhasil jugak..susah sungguh yer nak carik rumah sewa ni

-lunch ikan bakar di gerai Cahaya Gembira..after lunch cargas ke rumah rakan hubby di Kulim Perdana..sembang apa yg patut n lepas tu trus ke Giant Prai...

-melawat FIL di rumah kak ros*ah (kakak hubby)..FIL now duduk dgn Kak Ros*ah sementara menunggu MIL balik dari Mekah as SIL dah balik UM on Saturday



Monday(31/12)

-hubby keja...so aku melepak aje di rumah..ptgnya aku bawa mak n anak2 ke pasar mlm..

-niat nak ke KL qafter hubby balik kerja..kengkononnya nak sambut New Year di KL..but then hubby keletihan n rasa mcm not worth it plak nak bayar duit hotel bila check in mlm2 n the next day cargas balik utara..

-aroun 9pm after anak2 tidur, aku n hubby keluar ke Juru..kengkononnya nak 'sambut' di Autocity..sekali autocity jammed giller bab..last2 aku teringat yg anak saudara aku baru keja di Summit Hotel BM...trus called i*am..saje tny apa sambutan yg di buat di Summit Hotel...I*am kata dtg aje ke situ...ada benda dia akan arrangekan...huhuu..since xde aktiviti lain..trus aku n hubby cargas ke situ

-sampai ke Summit Hotel, trus jumpa I*am....huhuuu..rupa2nya dia Hotel Manager di Summit Hotel tu...x sangka aku...tp aku memang respek giller dgn si I*am..dia bermula dari bawah n now alhamdullilah...memang x sangka ler...I*am kasi aku n hubby complimentary 1 nite stay mlm tu...sekali dgn BBQ dinner dan jugak breakfast..hehehe..pucuk di cita ulam mendatang..dah orang kasi..terima aje lah kan...:-)

Tuesday(01/01)

- lepas breakfast trus balik kampung..rindu dekat anak2..asyik dok terbayang-bayang muka depa aje..iskh...ikshhh..sampai rumah trus angkut diaorang gi jln2 di kulim..sambil2 tu survey rumah utk di sewa...dpt satu rumah di tmn bestari..but disbbkan kesilapan teknikal..rumah tu terlepas ke tangan orang lain..xpa la..dah xde rezeki...

-na*ir yg buat kitchen cabinet aku called..bgtau nak gi rumah utk touch up apa yg patut(ada benda yg dia terlupa bawa last time masa psg kitchen cab. aku tu)...so around 4.30pm..aku cargas ke Juru..on the way ke Juru..ada orang called tny psl rumah juru..nak sewa..so aku bgtau dia..dtg ke rumah juru around 6pm...boleh berbincang..

-sementara menunggu na*ir touch up apa yg patut, aku n hubby gi bersembang-sembang dgn jiran selang 5 pintu dari rumah aku...apek tu tny why aku nak sewakan rumah kami tu.. aku bgtau la sbb xde orang n aku takut nak tinggalkan anak2 dgn bibik aje...aku bukan percaya sgt bibik aku tu...uncle n bini dia pujuk aku n hubby supaya x sewakan rumah kami tu...duduk aje la di situ..dia kata bukan senang nak carik kawasan mcm perumahan kami tu... orang2 sekeliling(orang kampung) memang baik2 belaka..dia citer dia membesar di Juru and dia memang kenai semua orang kat situ...kawasan tu memang selamat n bagus utk famili..dia ajak aku n hubby pindah masuk rumah sekali dgn dia..so bila aku n hubby gi kerja..dia n isteri boleh jenguk2 anak2 n bibik aku di rumah (dia n bini x keja)...huhuhuu..baik sungguh le apek n bini ni..

-so lepas bercakap dgn apek, aku n hubby buat keputusan x jadik sewakan rumah Juru..kami akan pindah masuk once apek pindah masuk rumah dia....dlm 1-1.5months la..buat sementara waktu kami akan duduk di kg..so now aku still berulang alik dari serdang ke tempat keja..

sekian aje catatan utk kali ni..panjang lebar kan..hahahaa...

3 comments:

- tety - said...

giler pack xtvt mu anak beranak... huhu bejalan sakan...

Happy New Year 2008!

Anonymous said...

yati...lor...
giant prai tu blakang umah aku je!!! nape x singgah?????
uissshhh...bes ke apartment kat lake town tu? dia studio apartment kan?

huiii...memang ko ni lebih kurang mcm aku..otak seminit...nak g memana, x plan doh...pakai g menonong je...tp xde le secargas ang ni...hubby sporting xpe la...

uik...terpengaruh ngan apek tu sapai x jd pindah umah
besar nye pngaruh cina tu..
leh caya ke dia nak tlg jenguk anak anak tu...kan janji tinggal janji...anyways..try dulu kan...
pasang cctv...

Anonymous said...

laa...ya ka farah?..dekat aje la tu..nanti2 bila aku gi Giant..aku sms ko...heheee
kami bukan percayakan sgt si apek tu..maybe at initial stage kami akan bawa PIL duduk sekali la kot...ntah la..hahahaaa..

but CCTV memang dlm list..

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers