Monday, January 14, 2008

trip to KK

lega bila sampai di rumah sendiri..'sarang' sendiri..memang best gi sabah tp apa pun..xde benda yg boleh celen perasaan bila sampai di rumah sendiri (actually rumah 'tumpang'..hehehee) lepas penat berjalan sana sini....

friday (11th Jan)
-bangun pagi around 5am..kejut anak2 bangun tidur...alhamdullilah diaorang xde banyak songeh...around 5.30am bangun tidur by 6am dah siap mandi n pakai baju kasut semua...
-by 6.40am cargas keluar dari kg..singgah di Sg Ara ambik BIL (as minta tolong dia utk jaga keta)
-check in around 8am..awai giller..ye ler..terpaksa keluar awai dari rumah..takut terperangkap dlm jam atas bridge..kang naya aje
-flight pukui 10:15am dari penang..around 1pm baru sampai KK...adoi laaa...mula2 tu ok le anak2 aku bila naik flight ni..aeroplane ni..aeroplane tu..around 50mins terakhir...si adik mula restless...diri atas kusi..jenguk sana sini..tendang sana sini..tensen..tensen..sampai kena 'tegur' dgn penumpang di depan...huhuhu
-sampai di KK...trus nampak muka kak kiah..legaaaa...kak kiah jemput kami dgn zarr*...
-around 4pm keluar di town KK..acara pertama ..serbu Charles & Keith...hahahaaa..niat nak carik handbag..tapi handbag yg aku berkenan..xde kat situ..last2 angkut kasut aje
-lepas menjamu mata...kak kiah angkut aku n family ke restaurant nelayan...aduhhh...mcm2 lauk pauk yg dia order..kenyang giller le aku n family mlm tu....makan sampai naik semput...

saturday 12th Jan
-round2 KK..xde gi mana pun..just beli mainan utk anak2 aje..tgh hari makan seafood lagi...memang kenyang dgn seafood la masa di sabah ni...ikan,udang, ketam, kerang, siput, kepah,lokan semua...huhuhuuuu...yg best semuanya di 'tanggung'..
-mlm xde gi mana2 as kak kiah laki bini kena attend wedding...so layan tv di rumah aje la kami..zarr* bawa balik gepren ke rumah...not bad la pilihan anak saudara aku ni...patut le mak aku suka (mak aku yg suruh wokey..dia suruh cucu bawa balik gepren as dia nak jumpa..)

sunday 13th Jan
-awai2 pagi bertolak ke kundasang..berhenti di nabalu beli souvenirs sikit..xleh berbelanja sakan as bulan ni kami anak beranak banyak berjalan..habis banyak duit gak kat situ..next month pun ada aktiviti lagi..huhuhuu
-lunch di Kinabalu Pine Resort...pemilik dia kawan kakak n abang ipar aku...waduhhh..cantik giller tempat tu...dgr kata every year menang the best lanskap hotel/resort in Msia..patut la kan....
-x dpt tgk puncak gunung as berkabus giller..now musim hujan di sana..waaaaaaaaaaaa
-mlm aku n hubby beranikan diri keluar kami aje..pinjam keta kak kiah...huhuuu..not bad KK ni...within 1 hour aje kami dah khatam jln2 kat situ...mula2 ingat nak singgah Philipines market...but then susah nak carik parking..penuh kiri kanan..dah le guna CRV bagak kakak aku tu..hubby mana biasa bawa keta bagak camtu..3 kali pusing but xde rezeki..frust la jugak kan..

monday 14th Jan
-4am dah bangun..kejut anak2 utk mandi semua..sekali lagi aku bersyukur..diaorang x banyak songeh..mula2 tu ingat nak lap2 aje badan..sekali kakak n adik kata nak mandi..trus aku mandikan diaorang dgn air suam..
-5:15am dah cargas keluar ke airport as 7am dah terbang...
-breakfast dlm kapal terbang.. makannasi lemak, bubur n hotdog...sedap nasi lemak dlm AA ni..lepas breakfast adik trus tidur sampai le ke penang...lega..lega...hehehe
-sampai around 10am..called BIL suruh antar keta...singgah kejab di EPF ambik statement aku n hubby...around 12noon baru sampai kg...
-lepas lunch cargas ke penang balik(just aku n hubby..anak2 kasi can rilex..even diaorang x kisah nak ikut)...gi BSN di town area..pastu singgah makan di padang kota lama..pekena mee sotong hameed pata..bulat le aku now..asyik2 makan aje..dah le makan x beringat masa di sabah..balik penang pun keja makan aje...
-on the way back ke kg...aku singgah di rumah farah..antar kasut2 yg dia beli dari aku...aku main terjah aje...nasib baik le dpt rumah yg betul...hensem le si darwisy....very friendly... dani pun cute..tp dani takut dgn aku..maybe sbb 'volume' aku kuat sgt kot..hehehee..sorry yer dani ...n farah..walaupun baru 1st time jumpa ko..tp aku rasa mcm dah lama kenai ko..best bersembang dgn ko..hehehehee
-around 6.20am baru sampai kg...letih siutttttttt...

itu aje citer aku utk kali ni...

notes to wan:
wan...hubby aku suka sgt dgn cupcakes ko...even geng2 dia yg layan puji..cantik n sedappppp...pakat dok tny psl orang yg buat cupcakes ittew...hehehee..terima kasih yer wan@sugarbuds....

oh yaa..semua gegambar (trip ke KL, besday hubby di FS bersama cupcakes dan juga trip ke sabah) dah aku update dlm flickr

4 comments:

Anonymous said...

nak tanya ni...aku ni kagum sungguh la kat ko...
cemana ko leh ingat semua xtvt ko dlm masa sminggu...ko dah siap list dlm nota ke..
heheh...
siap leh list down semua pgerakan tuu...
klu aku ler...tarak nak ingat semua tu...mmg blur ler sejak umo masuk angka 3 ni..

btw...ko pun mmg peramah...ye la mcm dah kenal lama..aku lg suka org mcm ni dr yg jenis control ayu...makcik xsuke tuhhh....

hehheheeee...sbb tu la laki aku tpikat kat aku dulu....kepoh..cakap byk...

Anonymous said...

wakakaa farah..mana la aku ambik notes...pakat tulis apa yg aku ingat aje..bukan semua benda aku tulis pun..kadang2 tu lepas publish baru teringat aktiviti2 yg aku x tulis...heheheee..

ko blur lepas masuk umur angka 3 ka? waduh..waduh...aku kena get ready dgn buku nota la lepas ni..feb ni aku nak masuk angka 3 ...huhuhuuu

Anonymous said...

bestnyer bjln..non stop ajer xtvt..patutlah nampak restless dlm keta pagi tadi kat bridge..

Anonymous said...

tu la rozie..restless sbb x cukup tidur...a day earlier bangun pukui 4am..x tidur2..last nite lak around 11pm baru tidur...hehehee

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers