Thursday, January 17, 2008

citer ceriti

baru balik dari QB..membeli kotak hadiah utk acara bercukur cucu sulung abang pupu aku esok..aku xleh pegi..just mak n abang lid aje akan pergi...aku n hubby xleh cuti...so aku jadi tukang carik hadiah aje la..pening kepala la nak kasi hadiah apa..ye ler kan..susah sikit kalo dgn orang2 yg 'grand2' ni..memang le sepupu aku tu biasa aje..xpernah mengada or nak tunjuk lagak (dgr kata dia spend nearly 7M just utk wedding anak dia...berhari-hari n bermalam-malam...siap ada jamuan utk famili, jamuan utk kengkawan dan juga jamuan utk rakyat...jemput satu pekan AS..buat banner bagai..jemput sana sini..sewa 1 hotel utk sanak saudara-termasuk le aku n family)..tapi tu ler kan..aku tetap rasa uncomfortable bila bersembang dgn dia....serba salah sungguh....maybe sebab jarak umur yg jauh berbeza..dia dah 'tua' wokey...n aku consider myself still muda..wakakakkaaa

but aku salute dia la..dia memang hormat mak n arwah bapak aku...walaupun lepas bapak aku meninggal dunia..dia still dtg melawat mak aku di kg eventhough dia anak saudara bapak aku..bila dia buat kenduri kawin semua...selalunya dia or isteri dia personally akan hantar kad jemputan utk mak aku di rumah.....time kenduri pulak, dia akan keluar menyambut mak aku di luar,pimpin tgn mak aku sampai le mak aku duduk atas kerusi.....xde le 'lepas tangan' or biar orang2 bawah dia...isteri dia pun sama gak...very humble dgn orang2 tua ni...

so pagi tadi jenuh aku fikir hadiah apa ler yg patut aku bagi..dah le tgh kering now..hehehee..last2 baru teringat ada sport shoes NIKE utk baby boy yg hubby beli di US..agak besar sikit ler utk new born ni..but then aku rasa after 8-9months, boleh le guna kot...so x kisah ler kan...hehehe...so aku gi QB, carik kotak,kad n also reben.balik nanti aku nak process hadiah tu..tgk le nanti ada benda2 apa lagi yg boleh aku campak aje dlm kotak tu sekali dgn kasut... :-)

unrelated story, anak aku si kakak dah pandai imbang badan atas beskal..xyah guna roda kecik kiri kanan tu...bangga le jugak aku n hubby...wakakakaaa..dulu aku masa umur 5 tahun lebih baru leh bawa basikal without roda ni...kakak baru aje cecah umur 4tahun 2 bulan dah berjaya imbangkan diri atas beskal ni...so semalam aku terpaksa drive keta hubby mai keja as nak letak beskal kakak di belakang keta..lepas habis keja..on the way balik rumah mak aku..aku singgah kedai beskal...buang roda kecik kiri kanan n letak 'tongkat' di tepi...sampai aje kat rumah..the 1st thing yg keluar dari mulut kakak.."beskal kakak mana?"...huhuuu.. x sabar sungguh anak dara aku ni...adik??...adik still lagi dgn tricycle dia..ntah bila aku nak ajar dia naik beskal..

4 comments:

Anonymous said...

congrats 3sya..

- tety - said...

cayalah 3sya.
danial dulu penah bukak tayar kecik ngn spanar bob die.. haru sungguh.. sbb dk tgk org2 skeliling sume x de tayar kecik (sbb sume dah beso2... huhu tp kena la pasang balik sbb die x reti pun nk belen badan die lagik.

rina said...

adib pn wiken lps sibuk suh papa dia bukak tayar kecik. dia ckp dia dh besar tayah pakai tayar kecik dah. tp bapaknya x layan. hehehe.

iamja77 said...

firman still tak tau naik basikal.. kekekke

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers