Monday, January 07, 2008

trip ke KL

Mana la mood aku utk buat keja ni..lari ke mana ntah….maybe tertinggal di KL kot……

nu....
kalo ko baca ni..cuba check ada tak aku tertinggal mood aku di dlm bilik ko tu..aku rasa ada dlm babycot kut..tgh tidur lena dibuai mimpi…:-)

Anyway..catatan aku utk weekend yg baru lepas ni

Sabtu
-kengkononnya nak keluar awai..last2 around 7.30am baru cargas ke KL..biasa la kan..kali ni tinggai bibik di kg..sajer nak spend time dgn anak2 without bibik..
-sampai area Damansara around 11am++..called nunu..dia di hospital lagi..but dah get ready utk keluar....dia suruh aku tunggu di rumah dia aje…
-called dayu..x angkat phone lak..luckilly minah tu call back..dia ajak aku gi OU dulu…so cargas aku n famili ke OU
-lepas penat round OU baru cargas ke rumah nunu..but then dayu ‘tersangkut’ di OU plak..sementara menunggu dayu, aku n famili melepak di restoran mamak depan rumah nunu
-lepas kenyang makan (xkan nak duduk kosong aje kan..hehehee), baru la nampak kereta si dayu..trus cargas ke rumah nunu
-lama gak lepak di rumah nunu…nunu kuat giller..boleh bergerak sini sana..sabar aje la kan..baby arya cute aje..geram aku..rambut lebat..n volume pun kuat…hahahaa..bila dia menangis..kuat giller…compom si arya ikut jejak aku kat situ..wkakakaa…volume kuat so xyah pakai microphone..heheheee
-tety dtg menjenguk di rumah nunu as nak ambik barang2 dia dari aku…kurus aje si tety ni..x nampak perut pun..jeles aku..huhuhuu..kalo aku kat tempat dia..mau dah bulat umpama belon…heheehehee
-ptg baru cargas keluar dr rumah nunu..mula2 ke royale bintang damansara..but semua bilik dah penuh kecuali suite apa ke benda ntah..RM310+++…huhhh..x mampu aku…mahal..mahal…teringat Eastin..called zaufi minta tolong check…sampai ke Eastin, zaufi bgtau rate aritu just RM158+++…haaa..ok lah tu kan…murah la sikit..nasib baik x buat reservation awai2..b4 cargas ke KL, aku ada la check rate Eastin..RM198+++....sekali walk in dpt murah lagi…jimat..jimat..but without breakfast la..x kisah le…
-lepas check in, aku trus berpisah dgn dayu n famili as anak2 dah tidur keletihan dlm keta.. trus masuk bilik n berehat..mula2 ingat xmo keluar dah..but then mlm tu lapar la plak…terpaksa la keluar nak carik makan
-masa dlm keta, dayu called..ajak dinner sama2..cuns la tu as aku pun dah mati akal nak dinner kat mana..gi dinner di restaurant apa ntah..somewhere dekat rumah si nunu la jugak…lepas dinner terserempak member lama..huhuuu…hebat member U aku ni…dgr kata now keja sendiri..buka business consultant sendiri..caya lah A**am..
-lepas dinner trus balik hotel as kakak n adik dah buat perangai..sakit jiwa n raga aku dgn perangai diaorang..but then xleh nak salahkan diaorang la jugak..sbb dah lepas time tidur diaorang…

Ahad
-around 11am check out n trus ke UM..angkut SIL ke Tmn Kosas, rumah pak chaq hubby
-melepak2 di rumah pak chaq..around 4pm++ baru cargas keluar…singgah Tesco Ampang as kena beli barang2 sikit utk SIL..lepas tu baru cargas ke UM utk antar SIL…
-jalan area KL jammed giller..luckilly aku tau sikit2 psl jln KL ni..berkat kerajinan aku n kengkawan berjalan time belajar dulu..so xde le tensen sgt bila jalan jammed..ada jalan alternative....dlm 7++baru cargas balik ke utara
-11pm++ selamat tiba di kg..letih giller..hubby lagi ler keletihan..trip ke KL kali ni, xde sekali pun aku drive..aku just jadik co-pilot aje..

Itu aje utk kali ni..gambar2 still dlm camera lagi..x sempat nak transfer..tgk2 lah kalo aku rajin..aku akan update dlm flickr or fotopages..

1 comment:

kaezrin said...

ko jumpa azam ker?? ahaks..

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers