Thursday, January 03, 2008

Bibik Maya

Mak aku bercerita psl bibik mak aku yg lari dulu..si Maya..Si Maya masuk paper..paper apa ntah la..kak ida aku bawa dtg ke rumah ptg tadi..katanya paper 2 -3 hari lepas..aku balik lewat arini so tak berkesempatan berjumpa kak ida...ingin gak nak tahu cerita sebenar...n teringin gk nak baca paper tu sendiri...ye ler..mak aku boleh bercerita..tapi orang tua kan..kadang2 cerita dia bercampur aduk...

alkisahnya ada pengakuan dari maya di dlm paper tu..dia lari dari majikan...ikut orang yg dia ingat berniat baik..then dia cerita dia 'dibawa' jantan pergi merata-rata..ke kolam udang la(???)..then terpaksa melayan jantan2 yg tak guna..kadang2 sampai 6-7 orang sehari.....dia cerita memang banyak duit yg dia dpt..tetapi hati tak tenteram..

kesian la plak dekat maya..maya memang baik...dia bibik yg baik..n aku tahu dia memang sayang dekat mak aku...dia jaga mak aku dgn baik....even anak2 aku pun dia jaga dgn baik..si kakak bila balik kg..sure orang pertama yg dia carik adalah "kakak maya" dia....n the day b4 dia lari..dia kemas rumah bersih giller..even tirai2 tingkap semua dia cuci and then sangkut balik..cadar2 tilam pun sama...dia juga make sure air masak berisi penuh dlm bekas..boleh kata everything kemas tersusun and also bersih...n bila lari pun dia x de ambil or curi apa2 benda dari rumah mak aku...

teringat dlm bulan posa yg baru lepas ni..maya ada telefon mak aku..but aku n mak xde di rumah..bibik mak aku si asih yg angkat..dia bertanya khabar mak aku..sihat ke mak aku?..masih kuat lagi ke mak aku?..then dia berjanji akan telefon balik utk but until today dia x telefon...per asih..suara maya mcm sedih aje..mcm orang sakit pun ada gak...huhuhuuu...

sedih plak hati ni..dok terbayang muka maya...suara dia..gelak tawa dia..n lawak2 bodoh dia...maya ooo maya...



gambar lama..bibik kuslimah memangku adik, bibik maya n also kakak di Bukit Merah

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers