Monday, September 17, 2007

6 years

last saturday (15 Sep 07) genap la 6 tahun usia perkahwinan aku dan hubby..kejab aje dah 6 tahun..Alhamdulillah kerana Allah menemukan jodoh aku dgn hubby..setakat ini ( ye ler kan..kita x akan tahu apa yg akan berlaku pada masa depan) aku dan anak2 boleh 'bersandar' pada hubby n hubby juga banyak membimbing aku, samada hal2 yg berkaitan dunia mahukan akhirat..

tahun ni xde celebration utk aku dan hubby..semuanya sbb rumah baru..xpa lah..aku x kisah..at least hubby ada juga bagi hadiah utk aku.."hadiah"nya adalah dia tidak kerja on that day (kan hubby selalu keja either on saturday or sunday) but dia berkorban bekerja pada malam harinya..so that dia boleh spend more time dgn aku dan anak2..

kesian plak aku tgk hubby...non stop..on saturday tu(around 10++am), kami keluar anak beranak ke juru..carik orang utk buat grille rumah n then tunggu orang datang mengukur rumah utk ambik ukuran ..jalan sana..jalan sini..then around 5pm cargas balik kg..sampai kg around 6.30pm...around 9.30pm, hubby bergerak ke penang..gi keja..the next day dia sampai kg around 9.00am...sempat la tidur around 3 jam lebih aje as at 2pm keluar ke juru lagi..terpksa keluar as dah berjanji dgn anak saudara aku n juga boipren dia utk ambik ukuran dapur dan juga utk pilih warna for kitchen cabinet...lega akhirnya satu benda dah settle..b4 that sempat masuk kedai lampu, pilih apa yg patut n ambik quotation...then singgah carre4..beli barang2 sikit (termasuk la kek as anak dara sulung aku teringin nak makan kek)....letih yg amatz...aku tgk hubby pun mcm x bermaya dah..dah le di bulan2 posa camni..that day around 8.20pm baru kami sampai ke rumah mak aku..berbuka dlm kereta aje....sampai ke rumah..aku tgk hubby dah 'flat' but terpaksa bersengkang mata lagi kerana melayan karenah anak2 yg xmo tidur awai..

letih sungguh..even aku yg cukup tidur n hanya act as 'co pilot' ni pun rasa letih yg amatz..aku rasa hubby sure double keletihannya...huhuu..now aku tau pasal apa hubby kurus aje..x cukup rehat n sentiasa terpaksa melayan kerenah bini n anak2 yg xpernah habis2..hehehee

i love u dear...muahhhh...

--------------------------------------------------------------------------------------

hubby baru called aku tadi...bercerita psl kawannya yg baru kematian anak jumaat lepas..aku dgr mcm virus infection di otak...baru 7 tahun umur anak dia...mula2 kena demam panas...on n off..xde la teruk sgt demam dia...hari ke 4 bapak dia bawa ke klinik..jumpa doktor n ambik ubat...but then lepas tu pun x 100% recover...kejab demam n kejab ok...until hari ke 6 or 7, bapak dia tgk anak dah x bermaya..letih n lembik..trus bawa ke hospital...dalam kereta si anak kena sawan..sampai hospital trus masuk icu..rasanya di hospital kena sawan lagi n meninggal dunia

kawan hubby bgtau dia yg dia rasa mcm bermimpi aje..si anak xde le sakit teruk2..demam pun x de le kuat sgt..demam biasa2 aje...ya Allah..x dpt aku bayangkan bagaimana perasaan kawan hubby dan juga wife dia..

semoga Allah mencucuri rahmat ke atas arwah dan juga memberi kekuatan kepada ahli keluarganya..Aminnnnn

1 comment:

ummizz said...

happy anniversary yg ke6 buat yati n azri
rumah baru tu kira hadiah anniversary la kan... tahniah!

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers