Wednesday, September 19, 2007

sapa x sayang anak ooooiii

Yihaaaa…arini ari rabu…psl apa aku suka hari rabu?..aku suka hari rabu sbb hari rabu aku akan balik kg jumpa anak2 aku…hehehee..n aku juga suka hari jumaat…sbb apa? Sbb yg sama la…apa raaaa… :-)

Memang sedih berpisah dgn anak2 ni…ada gak orang yg kata dekat aku…"hang x kisah duduk jauh dgn anak2..kalo aku la..x boleh punya” …mak oooi…sapa x sayang anak2…orang yg cakap camtu x tau mcm mana terseksanya perasaan aku bila berjauhan dgn anak2 ni..kadang2 aku nangis sorang mlm2…tambah lak dok nampak mainan n baju anak2 di rumah…sbb tu setiap kali cuti ke apa, priority aku n hubby adalah anak2..xde punya pi mana2 tanpa diaorang...disebabkan aku sayang pada anak2 la aku tinggalkan mereka di kg….aku risaukan keselamatan mereka berdua…x sanggup dah aku nak memikirkan apa yg berlaku dulu…

Lepas bibik kuslimah balik indon…mcm2 yg terjadi….memang teruk anak2 aku kena….dlm masa 8 bulan 4 bibik depa dpt...dlm masa 8 bulan, 3 kali mereka masuk spital and 1 kali tu dgn aku2 sekali kena admitted..n ada dlm masa 2 bulan tu, mereka berdua x pernah sihat..asyik2 demam, sakit n kalo sihat pun…ada la dlm 2 3 hari aje..pastu sakit balik..mcm2 dugaan yg Allah bagi dekat aku n famili…sampai ada satu masa tu aku n hubby rasa kami akan kehilangan syafia....memang ngeri...sampaikan aku nekad..antar 2 surat cinta dekat boss ( 1 resign and 1 LOA-Leave of Absent/cuti xpa gaji)…memang rezeki aku masih dgn kilang A ni..bos ambik LOA..bagi aku cuti xpa gaji for 2 months..minta 3 dpt 2..x kisah la..at least aku leh bagi full concentration dekat anak2…bertonne-tonne ubat anak2 aku telan..tapi x okay2 gak..last2 berubat cara tradisional..ambik ubat kg..alhamdullilah within 1 week terus ok…menakjubkan?...

To that “special person”... aku x akan balas perbuatan ko di dunia ini sbb aku lebih yakin dgn pembalasan dari Allah…beware

Tapi x selama-lamanya aku akan tinggal anak2 di kg..once pindah rumah baru, once aku pasang camera/cctv n once aku yakin dgn jiran n suasana sekeliling..aku akan bawa mereka balik ke penang..disebabkan anak2 lah aku lupakan career aku ....sapa x nak dpt peluang naik pangkat kan? tapi aku terpaksa redha dgn keja aku now…walaupun tensen dgn boss(kadang2 tu rasa mcm nak resign aje)..demi anak2 aku bertahan…sbb keja ni flexible…jaga kilang di US…so aku boleh arrange masa ikut suka aku sendiri..asalkan semua keja siap…nak resign for good, kedudukan kewangan aku n hubby x kukuh lagi..

Aku dah plan dgn hubby..once anak2 duduk dgn kami…aku akan dtg keja lambat..hantar kakak ke sekolah dulu n then baru datang keja….at 5 sharp aku akan balik…n only mlm bila semua benda dah settle baru aku akan login dari rumah utk continue keja2 aku..psl transportation hubby akan fikirkan..ye la..hubby kena masuk keja on time..n balik plak x tentu masa..hopefully ada le rezeki lebih utk kami nanti..Insyaallah

And semoga apa yg kami plan ni..akan jadik kenyataan..Aminnnnn…

1 comment:

Maia said...

Aku penah tinggal anak kat kpg, mase tu elman sakit, n xde sape yg aku blh pecaye jaga dia selain mak aku, n soalan yg same tu lah yg selalu aku dpt.Tuhan aje yg tau betape tergurisnya hati bile org ckp camtu. Diorg tak berade kat tmpt kite, diorg xtau. Weekend mmg tak ke mane2, balik kpg sajo. Kalau ke mane2 pun amik anak dulu..

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers