Friday, September 14, 2007

citer melalut aku

Semalam aku ambik half day..sakit mulut..actually xde le teruk sgt but hubby bgtau bos dia kasik ambik half day..so apa lagi..cabut aje ler..

lepas ambik hubby trus gi Tawakar..submit complaint form sekali dgn gambar2 yg kitaorang ambik masa pi inspect rumah aritu..lebih kurang 1 month jugak la depa perlukan utk perbetoikan semua yg aku complaint tu..takpa la..biar lambat asalkan aku puas hati..betoi tak? bukan murah oooi kami bayar rumah tu(utk kami la kan)...kalo kaya "meliana" duit berkoyan-koyan xpa la...ni jenuh keja siang malam (hubby aje ler yg pernah malam..aku tak..hehehe) just utk bayar rumah tu..tu pun bukan 100% milik kami lagi tu..still milik bank..ntah bila la boleh jadik milik kami sepenuhnya..

lps pi tawakar, round2 carik orang utk buat grill..called wan..tny sapa yg dia ambik utk buat grill rumah dia dulu..takut terambik orang yg sama (ye ler kan..bad reputation..xmo aku)...oh ya wan...aku jumpa al hadeed ke apa tu...tapi bengkel dia sunyi sepi..x de orang..mcm xde business aje...carik punya carik..xjumpa yg berkenan lagi..last2 pecut gi care4..hubby angkut kurma 3 bekas utk diletak dlm surau kilang dia..sedekah utk orang makan time berbuka dan utk orang keja shift mlm makan...

masa merayau dlm care4 tu..jumpa temp. yg keja under aku masa dept lama dulu dgn hubby dia..dah resign n now buat KLPI kat USM rupanya..untung badan..dulu aku xde le pandang sgt psl keja guru2 ni (bodoh piang lagi time tu)..tapi now semenjak beranak pinak..aku rasa profession guru la yg the best...ada banyak masa utk anak2 n keluarga....biar laki aje yg keja utk carik duit lebih ni..

emmmm..xpa lah..maybe dah takdir n rezeki aku kat bidang lain..mana tau kalo aku jadik guru..hancur budak2 dikerjakan aku..aku kan singa n kurang sabar lak tu..heheheeee

arini nak berbuka dgn eiza n famili..diaorang dtg penang petang ni..actually last tuesday pun depa dah dtg..aku+ eiza tong2 duit belanja diaorang makan kat Johhny's..harini ntah nak pi makan mana lak..blom compom lagi...

anak saudara aku baru aje called aku tadi..dia fax drawing kitchen cabinet aku yg boipren dia kasi..nampak cam ok la..but nak kena alter sikit2 lagi..tang dapur n few minor modifications la..
lepas pikiaq2..aku rasa grill pun aku nak suruh boipren dia carik la..biar dia yg uruskan semua...mana la tau kot2 leh dpt rega spesel lagi..betoi tak?..hehehee..sementara depa still dok bercouple ni..gunakan lah secukup-cukupnya (tanduk dah naik..tanduk dah naik)..opssssss...puasa la..lupa lak aku..heheheee..

1 comment:

wan said...

betui tu al hadeed tu lah.. mmg TERUK grille umah aku dia buat.. dah ada tanggal pun cat .. dah la cat berbelak dan design herot berot jadi x cantik.. aku dah ckp ih nanti ada pitis nak buat grille baru.. (bila la tu adeii).. konon nak tolong melayu.. ini la melayu buat bisnes jrg yg bebetui berbisnes..

selamat maju jaya dalam merenobet dalam umah hehe.. mesti cunn nantih..

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers