Friday, September 21, 2007

at last...

aku on emergency leave yesterday..tu yg sibuk giller arini..anyway..kena gak curi masa utk update blog kan?..hehehehee

rabu
cargas balik keja tepat 5pm...jln jammed n sampai kilang hubby around 5.30pm..angkut hubby n trus balik kg...sempai pekan serdang around 6.45pm, singgah pasar ramadhan di pekan serdang..niat nak carik sayur keladi as mak aku dok sebut2 psl sayur keladi ni...dah 2-3 hari...
sampai aje kat rumah mak aku..nampak keta kuning...yihaaa...kak ida aku balik dgn laki dia..dah lama juga aku x jumpa kak ida...berhenti keta n kak ida tersengih kat depan pintu...bersembang sakan aku n kak ida mlm tu

khamis
adik xleh tidur sepanjang mlm..nafas berbunyi..asyik mengacau n merengek aje..bila bangun pagi, suara adik dah lain..n pernafasan dia pun x ok...sah kena asthma anak aku ni...trus aku n hubby x jadik gi keja..called bos masing2 bgtau cuti sbb anak sakit...around 9am, aku n anak2 keluar dari kg menuju ke spital pantai...jumpa doc hasanah ambik ubat n also neb. utk adik..since kakak pun berhingus..aku ambik ubat utk kakak sekali...n since dah sampai spital pantai ni, hubby pun jumpa doc jamal utk check kaki dia...kaki hubby bengkak dah lama..just dia malas nak jumpa doc...doc advise suruh buat minor operation..n around 4-5 days baru ok n leh gi keja..hubby pening kepala as susah nak ambik cuti..n dia rasa bersalah lak nak cuti lama2 ni..sabar aje la..dia kata dia akan bincang dgn bos dia dulu n tgk lah bila ada masa yg suitable..dia akan datang 'serah diri'...iksh..ikshhhh..

lepas keluar dari spital trus gi rumah mertua....sempat duduk dlm 30mins aje as hubby received call dari somebody in kulim...so pecut balik rumah sewa di seberang prai..ambik barang2 sikit n trus balik serdang...hubby tinggai aku n anak2 as dia ada keja nak kena settle kat kulim...

ptg tu mak aku masak tepung talam...n then mak aku bgtau abang lim n famili akan balik berbuka posa sekali...bestttttt...around 6.40pm hubby balik dari kulim..angkut aku n anak2 ke pasar ramadhan pekan serdang..aku angkut dalca+ masam pedas keladi+murtabak daging..balik rumah aku tgk penuh meja dgn segala jenis juadah...satu meja utk kuih muih n satu meja utk lauk pauk..best bila duduk di kg ni as masing2 bertukar juadah...

around 8.30pm rasanya baru abang lim+famili sampai...havoc giller rumah kg dgn hiruk pikuk suara anak2 saudara aku...aku tensen as xleh join diaorang bersembang as aku kena buat keja..yess...aku buat keja opis lepas berbuka...terpkasa as aku ada report kena submit early friday morning....nasib la kan..

jumaat
pagi ni lepas bersahur aku x tidur...aku bersembang dgn abang lim n mak aku sampai subuh...around 5.45am, baru aku mandi n bersiap-siap..lepas subuh aku n hubby bertolak ke penang..arini aku masuk opis awai as banyak keja aku kena settle...

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers