Tuesday, September 11, 2007

kisah sedih kak pah n family

as plan last night aku pi tgk wayang..aku tgk rush hour 3 since x ramai tgk citer tu..so ada privacy le sikit...leh buat panggung tu umpama "ana yg punya"....lepas habis citer, aku cargas angkut hubby as b4 that hubby called aku n bgtau yg dia plan nak gi tgk orang dia (Kak Pah-bukan nama sebenar) accident di hospital seberang jaya…kami (aku,hubby n bos hubby) sampai di hospital seberang jaya around 9.30pm..nasib baik kami dibenarkan masuk since orang yg kami nak jenguk tu duduk di ICU n during that time xde sapa2 temankan dia….

Memang kesian aku dgr kisah hidup Pah. Per hubby aku, kak pah ni memang rajin,bijak n bertanggungjawab di kilang. Kalo perlu bantuan ke apa, memang kak pah ler yg hubby cari. She is the only technician pompuan di kilang Tanak* ni..asal dari operator aje, pastu naik jadik line leader n then promoted jadik technician.. suami dia passed away last year..and then now kak pah accident plak..masuk ICU..masa hubby melawat kak pah dlm ICU, nurses semua cakap harapan kak pah utk sihat n survive, memang tipis..seumpama daun bawang…teruk..memang teruk sgt…masa accident kak pah n anak sulung dia (baru 9 tahun..kak pah ada 4 orang anak..n yg bongsu still lagi pakai diaper) on the way balik dari melawat bapak dia yg sakit(ibu kak pah dah lama meninggal dunia n now bapak kak pah tinggai sendirian di kampong)…time tu hujan lebat n kak pah bawa motor laju khabarnya…dia xnampak keta berhenti di depan n trus langgar keta tu…InsyAallah hari ni anak sulung dia dibenarkan balik ke rumah tapi kak pah, ntah la…

now anak2 kak pah stayed dgn ibu mertua dia..kesian sungguh dekat anak2 dia…dah le xde bapak, datuk pun bukan sihat sgt n now duduk dgn nenek yg hanyalah orang kampung xnpa pendapatan tetap....arwah bapak diaorang dulu just nelayan aje..now emak pulak sakit n terlantar di ICU..

ptg semalam wakil dari kilang Tanak* dah pergi melawat anak2 kak pah..bawa sekali dgn bekalan susu+diapers....kesian mereka …dan kesian juga dgn nenek mereka.. ntah la mcm mana dgn puasa n raya mereka tahun ni..n mcm mana pula dgn persekolahan mereka nanti….kalo kak pah boleh survive sekalipun, she will takes at least 8-10months to recover..

semalam aku “down” giller..aku tgk hubby pun x ceria seperti biasa..masa dlm kereta, aku sempat bertanya something to hubby..about his company initial plan for kak pah n anak2 dia…then aku sambung dgn soalan “what if…..” aku about that plan…alhamdullilah..jawapan yg hubby beri memanglah jawapan yg aku harapkan…

InsyAallah…

3 comments:

rina said...

uwaaaaaa.....

wan said...

baru aku baca bebetul.. aku kesian akt anak2 kak pah.. adeii dah lah nak pose nih..

NunuCute said...

ni buat aku sedihhh.......

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers