Friday, September 07, 2007

semalam n hari ni

semalam hubby kena stayback..ada banyak keja nak settle since arini nak ambik cuti sekerat hari..so aku ambik kesempatan gi QB since belt lama aku dah rosak..mula2 aku called hubby, tny around what time dia nak balik...dia kata maybe 8pm..so okay ler aku ke QB...kalo lama lagi dia nak balik..aku rasa better aku gi layan wayang aje..malas dah le nak menapak dlm QB tu...dah xde benda menarik bagi aku...

around 6.30pm aku cargas ke QB...tuju ke jusco n angkut belt...aku terpaksa beli belt sbb aku suka pakai jeans..dlm seminggu aku rasa ada la dlm 4-5 hari aku pakai jeans..the rest baru aku pakai slack..baju kurung?...huhuuhuu..setahun dlm 3-4 kali aje kot aku pakai baju kurung (raya+ kenduri..n kenduri pun kadang2 aku hentam pakai jeans/slack+ blouse..senang nak buat keja as aku selalu jadik orang dapur aje-if kenduri di rumah saudara la)...semenjak aku pindah ke dept baru ni (dah nak masuk 2 tahun), tak pernah sekali pun aku pakai baju kurung ke opis...masa kat dept lama tu, kalo aku pakai baju kurung...memang heboh le satu opis hari tu..n semua orang tau punya kalo aku pakai baju kurung..sure aku ada kenduri yg kena attend lepas keja/mlm tu...sbb tu aku x banyak habis duit utk pakaian aku..keja kilang US ni senang..pakai le baju apa yg ko nak pakai..asalkan jgn pakai baju tidur or baju mandi..hahahaaa

lepas angkut belt, aku round2 dlm jusco kejab..n turun ke tingkat bawah..angkut sushi+roti...then gi kedai speedy angkut vcd lagu utk anak2 aku....masa aku nak keluar dari QB (around 7.45pm), hubby called..suruh aku round2 lagi as keja dia x habis lagi...around 8.30 baru dia leh balik..sabar aje ler..tensen la jugak aku...last2 aku teringat aku ada voucher coffee bean dlm tgn..so semalam aku just habiskan masa melepak di coffee bean sorang2...

8.30pm angkut hubby n trus pecut balik rumah..nasib baik anak2 x tidur lagi..now aku perasan depa dah tidur lewat sikit..not like last time..dulu around 8-8.30 pm sure dah selamat 2 2 tu ke lala land..now around 9-10pm baru tidur..alhamdullilah la..at least ada masa gak utk aku n hubby bermain dgn diaorang...n the next day bila nak gi keja..dua2 still membungkam lagi..so xde la drama nak ikut sekali naik keta..heheheee

anyway, arini aku ambik half day..nak pi ambik kunci rumah n trus ke Jitra..n esok nak hantar budak2+bibik balik kg..better diaorang duduk di kg masa bulan posa ni...lepas raya nanti tgklah camna keadaannya di rumah baru..if semua ok n jiran pun dah ramai, baru aku nak angkut diaorang balik duduk di Penang..

itu aje..

2 comments:

rina said...

aku plak x suka pakai tali pinggang... rasa senak jer perut...

wan said...

kalo ada sale ke apa2 yg best.. updetlaha ku yati hehe.. tak pun bleh je kirim hang beli kan.. buleh?

i likee umah hang lawa..

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers