Monday, September 03, 2007

cuti merdeka

31st Aug
-bertolak dari rumah around 9am..trus gi airport..ambik hanim..singgah di kilang T*naka..hubby ada urgent matters..hp x berhenti berbunyi dari awai pagi..
-breakfast di QB..sempat round2 n around 11am ambik hubby di kilang..trus gi jetty..antar hanim naik feri
-singgah di tajudin hussain..tapau nasi briayani ayam piru+puyuh+spare part angsa..check in di leisure cove
-rilex2 di leisure cove...hubby gi kilang balik (as usual)..hanim sampai dgn cucu2 saudara aku...turun jln2 d tepi pantai
-abang jan+famili sampai dari taiping...cargas bawa anak2 & cucu2 saudara mandi pool di roof top..
-lepas marghrib abang jan n famili cargas balik..dgr kata depa singgah di Gurney plaza dulu utk membeli n membelah...masak nasi,goreng telur+ ikan kering aje since ada saki baki lauk dari tgh hari tadi..
-around 9pm semua kanak2 ribena tidur keletihan..
-ikut plan,around 10pm nak cargas ke feringhi..tapi letih giller plak..even waktu hubby balik pun aku xleh buka mata..but sempat btau hubby..KIV..gi esok aje..hehehee

1st Sept
-breakfast masak sendiri aje..sausage+baked beans+roti+telur mata kerbau..yummy...
-10am, aku+hanim+hubby cargas ke Gurney plaza..jamu mata..angkut handbag yg tgh sale..murahh + praktikal..hubby belanja..alhamdullilah...
-makan tgh hari di hameediah..nasi briayani lagi..ayam+daging+paru2..hubby n aku lebih prefer hameediah punya nasi briayani dari tajuddin punya..maybe sbb nasi dia aje dah sedap utk dimakan aje..ntah la..lain orang lain taste..betoi tak?..hehehee
-tapau lauk utk kanak2 ribena + bibik..balik leisure cove n rilex2..hubby cargas ke kilang (again..yessss)..tensen aku...
-ptg bgi kanak2 ribena mandi di swimming pool lagi..mula2 plan nak bawa diaorang jln2 but malas as takut jammed..last2 terperuk di leisure cove aje
-mlm hanim+famili cargas balik SP..tinggai aku, anak2+bibik aje..around 10pm baru hubby sampai balik..ajak ke feringhi tapi aku malas lagi..heeheh..malas nak bergerak la..baik layan tv n tidur aje..kan niat dtg ke sini pun utk berehat...

2nd Sept
-breakfast di transfer road..yummy..yummy..dah lama x pekena roti canai transfer road..
-balik leisure cove n rilex2..around 11.30am baru check out n trus ke rumah mertua
-lunch di rumah mertua...lepas lunch trus ke rumah pak tih hubby as mertua bagi tau yg pak tih+mak tih dok asyik sebut psl kakak n adik..rindu ler tu...
-aku n hubby gi giant sementara bibik+anak2 aku tinggai di rumah pak tih..kasi can pak tih n family ulit anak2 aku cukup2...terpaksa membeli n membelah as mak n pak mertua aku nak gi tidur di rumah aku mlm ni..huhuhu...since adik ipar yg bongsu akan balik ke KL naik train mlm ni so depa ikut sekali..
-lepas habis shopping, balik ke rumah pak tih, angkut semua orang n trus balik ke rumah sewa di seberang..
-buat cupcakes chocolate utk anak2 aku..diaorang suka giller dgn kek yg aku masak aritu..so aku masak buat stock lagi utk minggu ni..
-around 6pm, mertua sekeluarga sampai ke rumah..around 8pm keluar dari rumah..sempat bungkus cupcakes utk adik ipar aku..buat bekalan atas train..bawa mertua n adik2 ipar dinner di tmn pauh jaya..hujan lebat giller..nasib baik sempat hantar adik ipar ke train station..kira2 cun cun aje trus train sampai..huhuhuuuu..kalo tidak alamat pecut ke KL le aku semalam...hahahaa..

itu aje...

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers