Tuesday, September 18, 2007

yesterday n today

arini hubby ada keja n n only around 8pm baru leh balik...nampak gaya aku kena berbuka di kilang sorang2 la..adoi laaa...nasib baik ada bekalan dlm laci...all in one instant cereal...okay la tu (agaknya la)....just utk buat lapik perut..hubby dah janji nak gi makan nasi beriani hameediah mlm ni..ntah buka ke tidak hameediah ni...hopefully buka la..otherwise settle dgn kapitan or kassim mustapha dekat town aje la...

semalam berbuka di rosram bukit jambul...pusing punya pusing..last2 berhenti dekat rosram..as time pun dah dekat2 nak berbuka..dah mati akal nak makan kat mana..sana sini jammed...n sana sini orang ramai giller...pening kepala....lepas berbuka cargas balik rumah..jalan dah x jammed..around 8pm sampai rumah..masih sempat utk solat maghrib..mandi n layan tv meanwhile hubby layan internet..hubby bgtau 29th Sept ni dia ada 1 majlis berbuka puasa dgn geng Mynazakia (di cinta sayang sg petani) n gathering kawan2 lama di pelita juru autocity...ntah la camna dia nak arrange...sama hari lak tu..nasib baik diff time aje..

arini aku bangun sahur around 4.30am...tu pun hubby yg kejutkan..tapi dia tidur balik lepas kejutkan aku (sementara nak tunggu makanan siap)..aku bangun panaskan lauk (gulai daging batang pisang...baki berbuka last week), masak nasi, goreng ikan masin n also telur mata kerbau ( ni hubby punya request)...buat hot tea utk aku and hot coffee utk hubby..aku bulan2 posa xleh minum kopi..badan cepat panas...sbb tu kena minum air teh...hubby lak x sah kalo x pekena kopi secawan...lepas bersahur,sambung tidur balik..hehehee...sedar2 hubby dah siap mandi bagai....ohhh ooo...seperti biasa..aku yg bersiap akhir sekali...sbb aku siap lambat...terpaksa la kami redah jammed arini..sampai atas bridge around 7.30am...adoi laaa...nasib baik bukan aku yg drive...n nasib baik juga bulan posa..tak boleh ler hubby membebel n marah2..
bagus punya bini kan...heheheee

2 comments:

wan said...

happy anniversary yati.. moga makin kukuh lagi ikatan ittew... auwww...

sian hang bebuka sorang, tadak kawan2 seperjuangan yg shift ke?

Anonymous said...

xde wan...ada sorang tu tapi dia duduk building lain..xlarat aku nak jln jauh2...malas sebenarnya..hehehee

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers