Tuesday, November 04, 2008

avtiviti aku setelah bergelar SAHM

so far aku xde rasa boring lagi ler semjak bergelar SAHM ni ( ye ler..baru 2 hari aje pun..hehehehee)...

so apa yg aku buat dlm 2 hari ni

monday

-bangun pagi buat breakfast..adik request nak makan moi
-kejut anak2, monitor diaorang mandi n pakai baju, suapkan breakfast (mood baik)
-8.10am antar diaorang ke school...cargas ke autocity, withdraw duit (hubby punya la..aku dah 'clear'..wakakaka) and trus tuju ke cetibank..bayar utang(utang ooo utang)
-rilex kejab di KFC..tgh rilex dpt phone call dari mak aku di kg..makcik aku (adik arwah bapak) meninggal dunia..
-tepon teacher geetha..bgtau yg aku akan pergi ambik anak2 within 30mins
-balik rumah juru, kemaskan baju semua n cargas ke school...
-stuck around 30mins gak di school sbb diaorang tgh ambik gambar utk ujung tahun..
-cargas ke kg..drop anak2 and angkut mak n kakak ida aku (mcm teksi la plak..hehehe) ke Mahang
-around 11am baru sampai ke rumah makcik..jenazah x sampai lagi (makcik meninggal di spital Glenegales Ampang)...yg ada just saudara mara yg dekat aje (termasuk kakak2 aku)...
-1pm terpaksa bergerak as aku kena hantar kak ida ke restaurant bang Man and then aku ada hal di kulim ptg tu (dah janji n too late to cancel)..tinggai mak aku di rumah makcik as jenazah still x sampai2 lagi...
-around 2.30pm baru sampai rumah mak aku..rilex2 kejab..around 3.30pm cargas ke kulim..lepas settel segala benda, around 6.30pm baru sampai balik ke rumah mak aku..letih siooottttt

tuesday(arini)

-around 7.15am cargas keluar dari rumah mak..angkut mak n anak2..x jadik bawa bibik asih...
-singgah juru as kena hantar anak2 ke school..pastu trus gegas naik bridge...adoi laa..igtkan pas resign leh elakkan bridge time jam sekaya ni..tensen la jugak kan..hehehee
-tuju ke spital Pantai...jumpa dr J*mal..nampak gaya saraf kaki mak aku dah rosak sbb penyakit kencing manis dia..so xleh buat apa2..doktor just beri ubat utk di'try' for 1 week..if okay..leh continue..if not, ntah la..kesian mak aku...
-pas ambik ubat trus tuju ke tecso as mak aku nak beli barang2 utk rumah kg..
-11.45am sampai di school anak2..just nice aje utk ambik diaorang balik n trus tuju ke kg
-lunch di kg
-4pm cargas keluar dari kg, tuju ke kulim..singgah di honey bakery tmn selasih (rasanya la) utk carik cake utk besday kakak esok (dah siap beli benda2 yg lain but then terlupa la plak dekat cake...benda yg paling penting plak tu..aisehmaannnn)..xde design yg aku n anak2 berkenan..
-tuju care4..lega dpt design yg anak2 berkenan...penting tu..aku x berkenan xpe..hehehee..angkut 2..satu utk kakak n satu utk adik(adik tumpang sekaki)..simpan cake2 tu di care4 sbb aku x cayakan anak2 aku tu..esok pagi aku n hubby akan gi ambik
-lepas setel masalah cake, aku tuju bahagian barang2 basah..angkut ketam, udang, ayam dan segala mak nenek utk ration for 1 week...Alhamdullilah anak2 behave aje masa dlm care4...
-around 6.30pm baru sampai rumah juru..sampai aje rumah juru, aku trus bersilat di dapur..menu dinner arini adalah gulai ketam+nenas dan juga kacang buncis goreng (nasi dan sayur clear..gulai ketam pun just tinggai sikit aje..Alhamdullilah)
-mandikan anak2 dan bagi diaorang makan malam...pas setel hal diaorang baru aku setelkan hal2 aku plak...
-9pm tidurkan anak2..lepas diaorang tidur baru aku prepare 50 bungkus party pack utk esok (terpaksa la..if prepare time diaorang jaga..kompom habis benda tu diaorang hentam)
-9.30pm baru nampak kelibat hubby (orang gila keja..nak buat camna)

now pas semua keja dah setel baru aman nak layan tenet...layanzzzzz....hehehee

opssss...belum mop rumah lagi..adusss..xpa..xpa..KIV utk esok..hubby cuti esok..leh la minta tolong apa yg patut dgn dia..hehehehee

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers