Tuesday, November 18, 2008

pasar malam

semalam aku plan nak pi care4..sekali teringat ada pasar mlm di pekan serdang..trus cancel niat ke care4...so 5.30pm sharp aku cabut..ujan plak di pekan serdang but luckilly xde le lebat sgt..so aku redah aje la jln dlm pasar mlm tu...banyak benda gak yg aku angkut..mee basah, labu (comei aje labu tu..sebenarnya utk apa aku beli pun aku xtau tp yg aku tau aku kesian tgk pakcik yg dok menjual tu..), sayur2an (sawi, carrot, terung, petai), peria katak( jus peria katak bagus utk orang diabetes, mak aku ada diabetes so aku angkut utk mak aku) dan juga kaki ayam (sesetengah orang x lalu makan benda ni..aku, mak aku n anak2 suker sgt..ini semua angkara bibik kuslimah yg mengajar kitaorang..kengkonnonya baik utk sendi kaki dan juga kesihatan..bak kata orang sepet la..buat sup sedapppp)...pas habis membeli barang2 tu, aku balik ke keta..antar barang2 then buat 2nd round..berat sgt nak mengangkut sorang2...so masa 2nd round aku tumpu dekat makanan yg sudah siap di masak plak...aku angkut sate, murtabak dan juga putu mayam..nyum..nyummm...sampai aje di rumah aku bahagi kepada 2 bahagian makanan2 tu..satu utk rumah mak aku n satu utk rumah abg lid (kakak ipar aku rajin memasak..boleh kata setiap hari ada aje benda yg di hantar ke rumah mak aku utk kami semua..bihun goreng, laksa, mee goreng etc..anak2 aku pun selalu lunch di rumah diaorang..so whatever makanan yg aku beli..aku akan make sure ada gak portion utk abang lid sekeluarga)..so semalam aku mmg makan non stop la..tu tak termasuk nasi & lauk pauk yg tersedia atas meja..huhhh..that why now aku try tak makan heavy lunch di opis..sbb aku tau breakfast & dinner kompom akan heavy giller...

today hubby keja mlm..pagi tadi dia hantar aku dtg keja..so ptg ni b4 dia masuk opis, dia akan hantar keta dekat aku plak..aku bgtau hubby suruh angkut anak2 sekali masa dtg ambik aku nnt...aku plan lepas hantar hubby, aku nak bawa anak2 pi care4...sajer jln2 dgn diaorang...dah lama aku x spend time dgn diaorang ajer...besok pagi b4 masuk keja, aku akan hantar keta dekat hubby....nasib baik la ada cik Viva..jimat petrol...heheheeee..
.

3 comments:

Anonymous said...

Kaki ayam sedap tau. Nak nak kalu stim sampai bebetol lembut, haiyo ...tulang temulang dia mcm melt dalam mulot gitu.

Tapinya High in Colesterol ...

Anonymous said...

betoi rini..bibik aku dulu dia stimkan kaki ayam tu..campur soy sauce dan apa lagi ntah...sedapp giller..

aku pun pernah makan sekali dekat foodcourt di SOGO KL tu..yg stim punya gak..huhuuu..dah meleleh dah air liur aku ni..hehehe

Anonymous said...

ayien n nina pun suka banget makan kaki ayam!ikut mak diaorg lah tu..maklumlah dulu time aku kecik2 n ada kenduri sure ada sup kaki ayam..tapi now semua dah order catering,payah dah nak merasa sup kaki ayam on the nite b4 kenduri..

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers