Wednesday, November 26, 2008

kiddy/daycare for anak2

aku dah start busy..berserabut kepala otak aku dah..yeeeyyeeee..padan muka aku...hehehee

anyway..tu bukan citer aku utk arini..but citer aku arini psl kiddy/daycare utk anak2 aku..initially aku n hubby
bercadang nak bagi aje kakak gi tadika kemas di kampung..then kitaorang plan nak carik extra class utk dia n adik masa weekend
tgk lah either smart reader ke or kumon..but carik punya carik, xde yg sesuai..di kulim ni kebanyakan extra class tu
diaorang buat masa weekdays..so kompom xleh pegi la kan..fikir2 punya fikir, pastu terlintas la plak nak antar aje anak2 dekat kiddy/daycare di kulim..so plannya will be pagi2 anak2 akan ikut aku, aku antar diaorang gi kiddy/daycare, ptgnya after balik keja, aku angkut diaorang utk balik sama..lebih kurang mcm dulu but now aku xyah risau psl keja2 rumah dan juga breakfast/dinner sbb bibik ada di kg dgn mak aku..at least weekend aku n famili nnt takde la terikat dgn xtra class utk anak2..so bermula la aktiviti mencari kiddy/daycare utk budak berdua tu..

thanks to Ma (hubby dia kawan hubby aku masa U dulu), aku telah berjumpa dgn kiddy/daycare yg aku dan juga hubby berkenan..bukan senang tau nak carik kiddy/daycare tu..sampaikan Ma terpaksa buat map utk kitaorang..hahaha..lawak sungguh

semalam lepas habis keja (aku stayback until 7pm youuuuu..mcm x caya plak..hehehee), aku n hubby cargas pergi mencari tempat tu..1st attempt failed..wakakaka..jumpa surau..last2 stop dekat surau tu utk solat..mcm dah di atur plak kan..hhehehee..2nd attempt baru jumpa daycare dan juga kiddy itu (silap turn la Ma..aku dok igt tempat yg aku turn tu volleyball/basketball punya court..sekali tempat simpan lori/van..cehhhh)...so awai2 pagi ni, aku dtg keja dgn hubby (keta hubby kitorang tinggal di FS) and trus tuju ke daycare..berjumpa cikgu/owner di daycare n trus book tempat for kakak n adik..aku n hubby mmg berkenan giller la dgn tempat tu n hopefully kakak n adik pun suka (rasanya suka sbb ada pool kat daycare tu...hehehehe)

masa berdiscuss dgn cikgu tadi psl kakak n adik, cikgu tu suggest aku antar kakak n adik start Dec ni..bagi masa utk kakak n adik menyesuaikan diri..so xde la kelam kabut bila start sekolah Jan nnt...tgk la camna kan...yg best 7am dah leh hantar bebudak n eventhough time daycare tu sampai 5- 6.30pm..but kalo aku lewat ambik bebudak tu, aku just need to pay RM1.50 per hour aje..so xkan timbul masalah la if aku kena stayback dekat opis nnt...

6 comments:

aku said...

tengok T...ang slalu bagitau aku...tuhan akan permudahkan urusan kita..
aku rasa skang pon.. .ko dah senang skit kan..?
maksud aku xde ler klam kelibut masa keje kat A ni..ngan x tau nak antar anak...nak ambik anak kul brape..x yah risau pasal makan² dah

eihh...KUMON tu utk berapa tahun ke atas..? anak ang 5tahun baru kannn..?

wahhh...daycare pon ada pool...nih harus tiap ari nak g daycare nih
ntah² siap bawak pelampong lagi nih

hehhee...rm1.50/hour tu okeh je tuh
mai ambik sapai kul 10pm pon sanggup bayar tuh

Anonymous said...

kat mana day care tu sampai hang sesat..heheheh

Anonymous said...

farah= tu la..now alhamdulillah la..in the future, xtau lagi..hehehe..kumon tu 4 tahun pun dah leh hantar..anak saudara aku tu, 4 tahun pun dah pegi dah..aku tgk alhamdulillah la..

rozie=kat tmn nenas..belakang stadium..

Anonymous said...

bz sangat ke hang yati.. subcon bz sket kot dari OEM, tapi asal bos ok maka akan oklah keje la kat mana2 pun kan.. bz tak bz ok tak ok seme atas boss, keje la kat mana pon itu la dia.

best tu ada pool. konpom trisya hari2 tadak masalah nak pi kindy tu

-wan-

yati abdul said...

wan
hehehee..mmg dah start bz la..tapi happy..

banyak benda baru yg aku dpt belajar n faham...bila campur segala exp/info yg aku dpt/faham masa keja di OEM dulu + benda yg aku buat kat co baru ni..now baru aku betoi2 faham segala cycle benda yg aku buat/handle dulu..

so banyak benda lagi la yg boleh aku letak/citer dlm resume aku nnt...

heheheee

Niza said...

Alhamdulillah..aku tumpang gembira hang pun dah hantar anak ke sana.. insya allah, hang tak kan menyesal.. sebab anak aku masuk sana bulan 5 hari tu....sekrg mmg 100% improvement depa..rugi aku tak hantar depa awal2..

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers