Friday, November 14, 2008

impian aku

lama dah aku x menulis..biasa la kan...start keja baru..banyak benda yg aku kena buat/atur..eventhough aku on yahoo msgr aku but kalo aku x dpt balas pm korang on time..jgn la plak terasa yer..aku on ym ni pun curik2 aje, thru web site(as aku xtau ok or not guna benda alah ni kat co baru ni)..so kalo ada orang dtg kat tempat aku..kompom la aku xleh layan korang..betoi dak?...heheheee

keja baru aku ni ok la...ni 1st time aku keja dlm kaw production area (opis aku dlm production area, kena masuk production dulu baru leh panjat tangga naik ke 1st floor)..so kena pakai smock dgn esd shoes..adehhhh..'renyah' sungguh..nak masuk production kena check and nak keluar pun kena check gak..dah la tu..toilet n surau kat luar kaw. production..double adehhh...heheheee..tapi keja dia ok la....prinsip dia lebih kurang sama aje dgn apa yg aku buat b4 this..report..report..and also report..pastu kena investigate & communicate dgn internal & external customers..

tapi so far aku happy la..sbb dekat dgn tempat keja hubby dan just around 20-25mins aje dari kg..cam semalam, aku keluar lunch dgn hubby......huhh..rasanya b4 this x pernah lunch dgn hubby time keja..now baru berkesempatan dan ada peluang.... n yes, yg best xde jam sekaya..smooth aje..meter minyak viva aku static aje dlm 2-3 hari ni..xde berubah eventhough aku ulang alik mai keja dah nak masuk 3hari..

at the same time aku leh duduk kg...boleh temankan mak aku yg dah tua..aku tau now mak aku lonely( semua kengkawan/geng yg seangkatan dgn mak aku dah tiada)..eventhough ada abang lid aku duduk kat belakang rumah..tp x sama dgn orang yg duduk sekali satu rumah..setiap malam pasti mak aku akan duduk dgn aku sambil sembang2..mcm2 la yg keluar dari mulut mak aku tu..citer baru, citer lama..aku just jadi pendengar setia..sambil2 tu aku boleh urut kaki mak aku dan peluk dia..bermanja dgn dia..aku tau mak aku mmg happy..korang tau dak..if aku tua esok pun aku berharap nnt ada la salah sorang dari anak2 aku utk temankan aku mcm aku temankan mak aku sekarang...heheheeee

pagi tadi aku tumpang keta hubby..since hubby cuti arini (as usual, cuti pun mai opis gak) so dia boleh ler sampai lewat sikit kat opis..if not by 7 kena ada dah di opis..sempat aku bersembang dgn hubby.....aku bgtau dia..now aku dah x bercita-cita tinggi...aku keja just utk elakkan rasa boring n priority aku semestinya famili..x mau kisah dah increment ke, ranking ke,pangkat ke, orang suka ke or orang benci (tapi definately aku akan make sure keja aku berkualiti..sbb aku x suka sikap ambil lewa..gaji mesti halal right?)...cukup le dgn apa yg aku dpt now..aku plan 1/3 dari income akan aku guna n balance 2/3 akan masuk dlm 'tabung'..xmo dah segala pressure2 ni...aku nak rilex2 n happy2 masa keja...

hopefully semua itu aku leh dpt la dgn co baru ni..Aminnnnnnn....

6 comments:

Anonymous said...

alhamdulillah..dengarnya sungguh happy di situ.. Dulu aku pun rasa syok sgt bila dah dpt kerja kat kulim dan dapat lunch ngan hubby.. Gaji pertama belanja la aku lunch weh!!!!

aku said...

mmm...2/3 dr gaji ang tu masuk tabung mana?

tabung melancong ke CH..? wajib la kan..

rina said...

amin... 25min jer nk p keje... syokkan. x sempat nk dengar fafau pot pet... dah kena matikan enjin kete. hahaha. tu pun kalu hang dengar hotfmlah.

Anonymous said...

ma= boleh aje..nnt kita keluar lunch sekali yer...hehehee

farah= smestinya la..sememangnya ko dah kenai aku camna yer..wakakakaaa

rina= aku mmg dgr hotfm la..hehee

wan said...

Masa mula jadi SAHM ia ia jek hang, aku dah berangan nak pi shopping dgn hang.. cit. Tapi takpela yati, janji hang hepi.
Co mana hang keje yati, tak leh kasitau kat sini, hantaq la email weh...

Anonymous said...

wan= cuba hang check email hang..aku mmg dok communicate dgn geng kita guna email co baru aku dah...heheheee

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers