Monday, November 17, 2008

kenduri

letih siuttt...semalam baru aku terasa..alangkah bahagianya kalo aku tak start keja lagi...wakakakaa..teruk sungguh..
semalam around 11.20pm baru sampai di kg...kami sefamili bertolak ke penang agak lewat semalam (malas nak masuk penang awai2 sbb ada penang bridge run ke apa benda tu..takut jam)...sampai aje ke rumah PIL, trus tuju ke kaw. kenduri..makan2 sambil rilex2 bersembang dgn saudara mara..topik semstinya ttg kenduri BIL this coming weekend...

giller lama punya berdiskusi..habis bersembang di 'rumah' kenduri, sambung plak di rumah PIL..Cik ada tny aku whether aku boleh tolong bawa dia membeli utk barang2 kenduri dlm 2-3 hari ni..aisehmaaann..lupa plak aku nak khabarkan pd diaorang yg aku dah start keja (famili belah hubby still beranggapan yg aku ni SAHM)...kesian Cik..so ptg semalam, aku, hubby, Cik n BIL trus gi ke Tesco Extra..anak2 tinggal di rumah PIL since SIL ada utk jaga diaorang...banyak gak barang2 yg kitaorang angkut semalam....hampir ranap Viva aku tu...hehehee..pas habis membeli, balik kembali ke rumah PIL....pak tih n famili dah siap ada di rumah PIL..so semalam kitaorang just meng'decorate' kotak2 hantaran utk di hantar ke rumah pengantin perempuan..aku seperti biasa la, tukang tengok aje..nak buat camna..aku mmg jenis x creative..so selalunya aku akan jadik tukang membeli dan tukang bersembang/bergossip aje...hehehee..even this coming weekend pun aku dan hubby ditugaskan utk menjadi wakil pengantin lelaki ke rumah perempuan since makcik pakcik yg lain kompom sibuk bersiap utk kenduri di pihak kami plak (bukan kenduri besar pun, semua benda disiap dan masak sendiri, duit kenduri pun tong2 adik beradik & saudara mara aje..tp mmg best la..semua orang contribute ikut kemampuan masing2..either thru duit, tenaga or both...aku mmg 'salute' la dgn famili hubby..adik beradik saudara mara semua mmg rapat giller..)

that the reason why aku n famili sampai lewat di kg semalam..letih badan sungguh..n dapat aku bayangkan this coming weekend pasti lagi 'letih'...so aku n hubby plan utk carik 'port' di area bukit jambul or bayan baru for 1 or 2 nite..x sanggup rasanya nak balik kg n then dtg balik ke penang the next day utk kenduri..kompom hari sabtu mlm ahad tu akan sibuk giller...

So pagi tadi mmg aku mmg malas giller nak bergerak..time tu mmg le aku 'wish' that aku ni still SAHM...psl apa la aku x sabar-sabar nak keja ni...hahahaaa..teruk..teruk...

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers