Wednesday, November 28, 2007

28th Nov

pagi
-jln smooth aje until lepas bridge...jammed giller depan QB...aku stuck situ aje around 20mins...dgr kata timing traffic light depan kilang aku x betoi...cepat from usual...ntah sapa la punya keja....
-dekat2 9am baru sampai opis..

tgh hari
-temankan si rodzi surevy agent utk maid...maid dia buat perangai so dia antar balik indon..now anak2 di kg dgn mak dia..huhuhuu...
-makan di medan suri...aku ambik bihun sup n lepas tu aku tapau jeruk mempelam+betik...
-on the way back ke opis..singgah ke petronas..beli ring2 card n then berhenti di CIMB bank...

ptg/mlm
-4pm ada 1 to 1 session dgn boss..banyak benda lak yg dia nak aku buat..xkisah la labu...aku akan cuba buat weekend ni...kalo rajin le :-)
-5.30pm cargas balik
-singgah di pekan serdang..kedai depan masjid..beli cake chocolate utk anak2..sblm mai keja pagi tadi..adik pesan nak cake...memang sedap cake ni..actually ada cerita behind cake ni..hehehe..citer dia mcm ni...

about 2/3 weeks ago, aku temankan mak membeli barang2 di kedai ni..aku memang dah biasa dgn kedai ni..setiap kali aku mai aje..sure apek tu akan kata " haaa...anak don kaka sudah mari"..masa mak aku sibuk mencari barang..dtg la 2 lelaki jumpa si apek..bgtau diaorang nak letak barang2 diaorang kat kedai tu..sambil introduce barang2 diaorang...biasa la apek ni...dia bolayan aje...aku kesian gak dekat orang2 tu..orang kita katakan..so aku pun menyibuk sama la (memang aku x tahu malu...hahaahaha)...aku buat2 tny kat one of the guy..psl barang2 yg diaorang jual..so dia citer la..ada chocolate cake, banana cake, bahulu etc...so aku menggatalkan tangan pegang n belek barang2 yg diaorang bawa...masa tu apek dok cakap..manyak susah la nak jual barang2 camtu etc....waktu apek dok cakap..aku cut in..aku tny sedap ke cake chocolate ni?..mamat tu pon promote la..sedap kak (iskh..iskhh..aku ni nampak tua sgt ke..padahal mamat tu aku rasa lagi tua dari aku)..cake ni lembut n moist etc..sambil aku pegang cake tu...aku jeling dekat apek..dia nampak x interested...trus aku tny mamat tu...aku nak satu..how much kena bayar?...so dia tolak dekat aku dgr harga kos...aku ambik cake tu, buka n potong dlm kedai tu juga (luckilly ada pisau plastik sekali dlm bungkusan cake tu)..aku letak atas meja sambil pelawa semua orang yg ada kat situ makan, termasuk lah apek tu...n nasib baik sedap cake tu....hehehe...semua yg makan puji...on the spot apek tu bgtau dekat mamat tu yg dia boleh letak barang2 dia dlm kedai tu...before mamat tu balik...dia bg satu bungkus bahulu dekat aku...free :-)

-around 7pm aku selamat sampai di rumah...
-adik melompat happy dpt cake...even kakak pun suka cake tu..mak aku plak x layan as dia kata manis sgt..biasa la..orang diabetes maa...

itu ajer citer aku utk arini..sekian terima kasih...

2 comments:

rina said...

bagus mu yati... tolong org berniaga...

aku said...

yati....
mmg trafic lite depan intel tu mengong!!!
kekdg kita dah sapai awal...tp dok perabih masa kat situ je....
penah aku p sapai kilang seagate nu...dan wat u-turn kat situ....
lagi cepat sapai kilang...
xyah tunggu trafic lite mengong tu...

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers