Friday, November 02, 2007

2nd day without him

Semalam

Around 4.30 hanim sms aku…viva dah ready…alhamdullilah..insyaallah sabtu aku akan ke SP utk ambik keta..aku sempat berpesan dgn hanim utk check keta on behalf aku…
As usual..tepat jam 5 aku cargas..singgah isi minyak di Shell Juru..angkut coklat satu bungkus utk anak2 di kg…n then top up touch n go di plaza tol juru..around 7pm baru aku sampai di kg..
Sampai aje di kg, adik tersenyum di ruang tamu…

Adik : Ibu eli apa?
Aku: *amboooi…dah pandai bertanya adik ni..b4 this kakak aje* ..ibu beli coklat…mana kakak?
Adik: Akak umah atih..akak amo alik

Adoi la..kakak ni selalu camni..aku carik bibik..suruh pergi ambik kakak..ASAP..balik aje kakak..aku terus berleter..aku bgtau aku nak dia berada di rumah masa aku balik..meaning by 6pm dia mesti dah ada dlm rumah…xmo gi mana2 after 6…kalo tidak, aku akan denda dia..kakak tersengih aje..ntah faham ke tidak apa yg aku cakap…

after dinner, aku temankan kakak buat ‘homework’…simple maths…not bad la for her age (she will be 4 this 8 Nov)..lagipun dia hanya belajar di tadika Kemas aje....aku dulu masa umur dia, mana tahu apa…just tahu main,makan dan menyanyi..nyanyi lagi ABC..tadika kampung aje…aku ingat lagi..mula masuk standard 1, guru masukkan aku ke group A (bila aku hafal ABC, actually bukan baca pun..just nyanyi..hehehe)..then after dia tahu aku x kenal huruf, trus aku diturunkan ke group D….sabar aje la..malu sehhhh..




hasil kerja anak dara sulung aku *specially utk tatapan abah as selalunya abah yg tolong anak dara buat homework*


around 8pm++, aku bawa anak2 masuk bilik..alhamdullilah..within 5mins kakak dah tidur..adik lambat sikit..pusing sana ..pusing sini..b4 tidur, adik sempat bertanya pd aku..

Adik: ibu
Aku: ya sayang
Adik: abah ana?
Aku: abah work sayang..work jauhhhh…
Adik: ibu?
Aku: ibu tak work..ibu sleep dgn adik..adik sleep yer?
Adik:*tersenyum sambil memeluk aku*

By 8.30pm, dua2 selamat ‘berlayar ke lala land”…trus aku mandi n mengadap kerja opis aku lak..aku x sempat siapkan MCRP data adjustment report aku…huhuhuuu..around 11.30 baru aku masuk tidur.

Hari Ini

Aku bangun lewat sikit harini..around 6.15am..malas nak bergerak..hehehee..tgh aku bersiap-siap di luar bilik, tiba2 adik ‘terjengui’ depan pintu bilik…

Adik: adik ikut ibu
Aku: ibu nak pi work..adik stay home la..adik main beskal…adik ada mak tih,pak tih, kakak, tok, bibik, bibik asih, shakir, shamir, abang leh, abang biin, kak ain.. *tu dia..berjela nama2 yg aku sebut*
Adik: adik nak ibu ugak
Aku: jom tukar “purs” dulu yer? “purss” adik dah penuh… *xleh jadik ni*

Waktu aku tukar diaper adik dlm bilik, kakak plak terjaga dari tidur..luckilly kakak senyum aje…

Adik: adik ikut ibu leh?
Aku: x boleh la adik..ibu nak pi work..adik duduk la kat rumah..duduk dgn kakak
Kakak: tgk adik..kakak x ikut ibu pun..
Adik: adik nak ibu..
Aku: jom tgk tv…nak tgk barney ke princess? *try taktik lain la plak*
Adik: adik nak aney
Kakak: kakak pun nak barney

Lepas buka cd barney..adik trus tersenyum happy…ada plak pak tih n mak tih yg melayan di depan tv..lega hati..lepas bersalaman dgn semua orang, cargas aku keluar..so tadi aku keluar around 7am and sampai di opis dlm 8.30am…not bad la…

Around 9.30am..hubby called aku…alhamdulillah…lega sgt2 hati ini lepas dpt dgr suara hubby…actually semalaman risau juga diri ni..ye lar…hubby just sms kata dia selamat sampai di LA..not Ohio…happy aje dgr suara dia…xde sebarang masalah waktu di imegresen..cuma 2 orang kawan dia sangkut…so 2 orang tu terlepas flight dari LA ke Detroit…luckily hubby xde masalah apa2…hubby duduk di apartment 2 bilik..fully furnished.. …lake view lagi tu…bila dgr suara hubby yg happy automatically aku pun rasa happy..thank you Allah…

Tgh hari

Aku plan nak pi tesco extra..nak ajak geng lunch aku sekali…aku nak beli party pack n also goodies utk birthday party kakak ahad ni…. just a small party di tadika dia aje…..actually plan nak membeli esok..bawa budak berdua tu sekali, boleh trus melawat PIL di sg ara..but then dah nak kena gi SP…so terpaksa tukar plan…

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers