Monday, November 26, 2007

weekend (24-26th Nov)

catatan aku utk weekend..panjang giller wokei :-)


saturday

-bawa anak2,mak n bibik2 ke kenduri di kulim..jalan ke rumah kenduri kecik giller, dah la tu..tetamu2 ikut suka hati aje parking keta diaorang..berpeluh gak aku dibuatnya time nak balik..dah la drive keta hubby..nasib baik semuanya ok..

-sampai di rumah mertua around 2pm..

-tinggai anak2,mak n bibik2 di rumah mertua as aku kena gi bengkel keta..aircond keta hubby buat hal..sabar aje kan..time hubby xde baru nak ada masalah..saje je nak uji aku ni..luckilly ada cousin hubby si awie..awie referkan aku dekat kawan dia di sg ara..

-lama giller tunggu spare part keta..so aku trus gi the nearest hari salon..cuci n steamkan rambut...rilex2kan diri :-)

-even lepas aku balik dari cuci rambut pun barang x sampai..mengamuk sakan mekanik tu dekat tepon...around 15misn after that baru barang sampai...kejab aje dia tukar..trus ok...

-balik rumah mertua...anak2 dah siap mandi semua..tgh seronok bermain dgn anak2 Cik..MIL hidangkan laksa n serabai utk aku...yummmyyyy...nyum nyummm...

-around 5.30pm bertolak ke rumah Juru..sampai aje ke Juru, aku suruh bibik2 kemaskan apa yg patut..around 6.20pm abang Lid sefamili sampai n dlm 7.20pm hanim n famili lak sampai..aku ajak semua orang temankan aku tidur di rumah Juru..hhehehehee

-after marghrib aku keluar carik barang makanan dgn hanim..beli stok2 air n foods..

-sampai di rumah, kak lina aku tgh hidangkan nasi..rupa2ya dia dah masak kari ikan dan ikan goreng di rumah dia ..so last2 kami just rebus telur aje utk budak2

-memang happening giller masa di rumah juru..ye ler..punya ramai budak2...even time aku bangun buatkan susu utk adik around 3am..anak2 & cucu2 saudara aku masih berjaga..time aku jenguk..diaorang tgh makan nasi!!!!...kononnya lapar kembali lepas bermain...huhuuu


sunday

-aku keluar carik breakfast di luar..tapau nasi lemak 20 bungkus n also kuih muih

-sampai di rumah, bibik dah siap buatkan air n tgh memasak sausage utk budak2...

-lepas breakfast aku n hanim cargas ke kedai hardware..carik paip air utk sinki dapur (yg lama kena curik)...abang lid aku tolong pasang utk aku...alhamdullilah...

-around 11am+++ baru kami semua bergerak balik...aku singgah di auto city carik ring2 card utk bibik n also beli asikrim utk anak2 ribena aku...

-dlm 1pm++ kami sampai di kg...

-ptgnya dlm 4pm aku keluar ke pekan..bawa anak2 aku n also bibik2 ke playground di pekan serdang...kasi can utk anak2 aku bermain n at the same time carik tempat makan as aku kelaparan...heheheheee

-semua kedai makanan tutup..akhirnya kami makan di gerai di kg aku...dekat sehhh dgn rumah mak aku...huhuuu..not bad masakan dia..kakak order mee tomyam, bibik2 makan mee sup tulang,aku n adik lak pekena mee hailam...alhamdullilah kenyang...:-)

-dlm 6pm aku x tau nak buat apa di rumah..last2 aku cuci keta...wkaakakakk..kalo hubby ada sure dia gelakkan aku punya..seingat aku..aku x pernah cuci keta lepas berkahwin dgn dia...even sblm pun aku just cuci keta di carwash center aje...tapi aku just cuci keta aku aje le..hahahaa..keta hubby aku dah 'cuci' a week before..di Parit Buntar...:-)




keta kontot aku


-mlmnya adik buat perangai..mengamuk sakan dia..actually dlm 2 3 hari ni..adik selalu sangat mengamuk..sakit jiwa gak aku di buatnya..semua yg dia nak, mesti dia dpt..one way or another..semalam dia mengamuk as dia xmo pakai baju yg aku pakaikan..menangis meraung bagai nak rak...even mak aku or bibik2 cuba memujuk pun x jalan...aku buat 'hati batu'...xmo bagi muka sgt dekat budak sorang ni....kang lagi naik kepala....sampaikan mak aku marahkan aku..time maghrib2 biar anak menangis..x elok katanya...n si kakak lagi lar..dia cubit n marahkan aku sbb adik menangis..kakak biasa la..apa2 saje yg adik buat adalah betol..jgn sesiapa cuba 'kacau' adik tersayang dia...


-dlm 30mins baru adik ok..lama giller dia mengamuk..mula2 aku ingat dia dah ok n aku 'menang'...huhuuu..nampak gaya aku 'underestimate' anak dara aku yg sorang ni...lepas dia dah ok sikit..dia minta nak minum air..bagi air kosong dlm botol dia xmo..nak minum dlm cawan...lepas aje aku kasi secawan air dekat dia...dia minum sikit n trus tuangkan air atas baju dia.... depan2 aku, mak aku n bibik2..huhuhuuuuu...sakan sungguh anak dara ni..last2 aku terpaksa gak tukarkan baju dia...this time dia sendiri yg pilih baju yg dia nak..dia pilih baju 'jom/jln2' n seluar 'jin'...kalo ikutkan hati, memang aku nak 'balas balik'....ingat nak kurungkan dia aje dlm bilik sorang2 but then sbb dah mlm, seriau la jugak aku...kang nanti apa2 jadik..aku gak yg susah...dah le the next day aku kena keja...



muka budak nakal yg selalu sgt mencabar kesabaran aku dlm 2 3 hari ni



sekian aje citer aku utk kali ni..dah panjang lebar ni..kang boring lak korang :-)

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers