Thursday, November 01, 2007

cerita aku

Semalam

Tepat jam 5 aku cargas dari opis..alhamdullilah bridge clear..tgh2 bridge mak aku called..tny aku kat mana n bridge jam ke tak..huhuuu….seronok pun ada gak bila terima call dari mak aku tu..ye ler…dah tua2 bangka camni pun dia ambik berat gak psl aku ni…hehehee…the whole day semalam banyak sms, phone calls n also pm yg aku terima dari kawan2 n famili bertanya khabar..don worry guys…insyallah I will survive…lagipun aku ada korang kan?..

Around 6.30 aku sampai kampong..kakak n adik terus serbu aku….

Adik: abah ana?
Aku: abah work…
Adik: awat ibu akai aju abah? Unci abah?
Aku: ibu pinjam kejab jer..nanti abah balik ibu bg balik ler dekat abah..
Kakak: ibu…abah gi 2 bulan kan?..lama-lama lagi baru abah balik kan?
Aku: yer sayang…
Kakak: ibu beli apa utk trisya?
Aku: laaa..ibu x sempat beli apa2 la kakak..nanti2 ibu beli yer…
Kakak: okey…


Semalam aku anak beranak tidur awai..around 9pm dah lelap…kakak tidur di atas katil n adik plak tidur di bawah..waktu aku nak tidurkan adik..kakak dah siap pesan supaya mlm2 nanti aku naik tidur dgn dia di atas katil..lepas aje adik n kakak tidur, baru aku berkesempatan utk mandi..sampai aje di kg, dua2 beradik tu melekat aje dgn aku…lepas mandi n sembang kejab dgn mak n kak ani (kak ani ada di kg this whole week as husband dia ada training di lumut..so dia ambik cuti utk spend time with mak)…aku cuba psg modem as last week hubby dah tolong transferkan line streamyx aku ke kg…adoi laaa…line steamyx xde lagi…bengang gak aku…kata within 1 week semua akan settle…aku called 100…dia suruh aku pergi balik ke TMPoint yg hubby arrangekan pertukaran tu utk check n complaint…sabar aje la…

anyway..aku pun x pasti TMPoint mana satu yg hubby pergi…so sayang..if u read this..which TMPoint yg u pergi? TMPoint Bayan Baru or Krystal Point?


Hari ini

Pagi

Around 6am aku terima sms dari hubby yg dia selamat tiba di LA..alhamdullilah…terus aku cargas bagun,mandi n solat..tgh bersiap kakak bangun dari tidur…

Kakak: ibu nak pergi mana?
Aku: ibu nak pergi work sayang..
Kakak: ibu x payah ler pergi work arini..ibu cuti..
Aku: kalo ibu x pergi work..mana ibu ada duit..nanti nak beli buku n main utk kakak..kakak nak apa?
Kakak: kami
*kadang2 dia bahasakan diri dia kami*nak pensel labah-labah, buku labah-labah dan kaler…
Aku: huhh..mana ibu nak carik pensel dan buku labah-labah..kalo tak ada..ibu beli kaler dulu la yer?..nanti2 ibu cari pensel dan buku labah-labah..orait?
Kakak: ok…kami pun nak telepon,
Aku: hah..telefon?...nanti kita suruh abah beli telefon wokey?
Kakak: okey…

Tgh aku makan breakfast sambil bersembang dgn mak aku di meja makan..kakak dtg duduk sebelah aku..

Kakak: kakak nak ibu
Aku: kakak nak makan ke?
Kakak: x mau…kakak nak mainan..
Aku: kakak nak mainan lagi? Ibu x de duit dah la sayang
Kakak: kenapa ibu x ada duit?
Aku: ibu xde duit sbb abah ambik (sorry yer sayang..i terpaksa bohong sunat..otherwise dia akan minta yg bukan-bukan..hehehee)..ibu ada sikit aje
Kakak: kenapa abah ambik duit?
Aku: abah ambik duit sbb abah nak kena beli makanan..di sini ibu x payah beli makanan..di rumah tok dah ada banyak makanan..abah sorang2 kat sana..x ada orang nak masakkan utk abah..bukan mcm sini..sini ada bibik..ada tok yg tolong masak
Kakak: oooo..jadi abah kena bagi duit dekat bos abah la utk makan?
Aku: tak..just abah kena pergi kedai..beli makanan..
Kakak:ooooooo

Tadi masa aku startkan enjin keta utk dtg opis..kakak jerit dekat aku yg adik dah bangun..tiba2 aje aku nampak adik meluru dekat pintu grille menangis..kakak ada di sebelah adik..nasib baik aku ingat utk selakkan pintu grille tu sblm keluar..

bibik dtg pujuk adik..aku tunggu kejab dlm keja until aku nampak adik dah reda dari mengamuk…aku keluar ke pintu dan hulurkan tgn aku utk adik salam..adik merajuk…aku hulurkan tgn dekat kakak (eventhough kakak dah salam aku b4 that)…kakak salam n cium tgn aku..lepas nampak apa yg kakak buat baru adik hulurkan tgn nak salam..lepas aje bersalam dgn aku..muka adik ‘cerah’ kembali…siap lambai bye2 lagi dekat aku…

alhamdullilah…hari ini aku drive ke opis dgn hati yg senang…hubby dah selamat tiba di LA n anak2 pun boleh lepaskan aku ke tempat kerja dgn wajah yg gembira…

Aku keluar dari kg around 6.40 am dan aku selamat tiba di opis around 8.20am harini…

Tgh hari

Hari ni aku ada farewell lunch utk one the planning team member..last day dia harini…buat di Secret Recipe E-Gate…aku tgk dlm 40 orang jemputan…aku sorang aje yg “mata bulat”..the rest “mata sepet”…nasib baik ler diaorang pilih Secret Recipe…rasanya kalo aku bgtau aku xnak join..compom diaorang pilih tempat lain yang tidak halal..as dulu masa aku cuti xpa gaji…ada sorang team member yg blah jugak..diaorang buat kat restoran mana ntah di bayan baru…nak sebut pun aku x reti…

Anyway..hopefully harini aku boleh siapkan semua keja aku on time..if possible aku xmo makan di luar time hubby xde ni…takut x sempat nak habiskan keja aku nanti n terpaksa redah jam sekaya di bridge time nak balik nanti..nak sambung keja di kg pun susah..as line internet xde lagi…just boleh buat keja offline aje ler..tgklah camna..aku akan cuba utk sort out all tasks yg perlu guna system now n maybe buat report semua mlm ni…if x sempat habis semua by 5 la…

p/s=aku dah uploads gambar di fotopages..but only for trip gi kl aritu...now tgh masukkan gambar2 b4 raya,raya n after raya..network slow giller ler...gambar lak banyak..once settle..baru aku akan publish yer...

1 comment:

NunuCute said...

u always have me yati... :):):)

hopefully Azry bleh adapt the new changes as well...

kirim salam kat dia nanti key... and peluk cium buat 2 puteri yg dah makin besar tu... :):)

be brave dear...muahss....

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers