Sunday, November 18, 2007

catatan aku

huhuu..kira dah lama aku x menulis yer..hehehe..anyway...aku rasa sebahagiannya sbb jiwa aku kacau (banyak benda sgt jadik masa hubby xde..selalu if ada probs..hubby le tempat aku 'meluahkan' perasaan aku..) n satu lagi sbb hormon aku x stabil..oppss..jgn fikir lain yer...rupanya2nya on friday ptg tu 'sahabat baik' aku dtg melawat...patut la asyik jiwa kacau ajer...

Khamis
-bibik aku buat hal..menyusahkan aku sungguh..maybe dia ingat time hubby xde..aku akan 'memujuk' dia..sorry yer...aku bukan jenis tu...aku marah dia (memang salah dia)...then dia boleh bgtau dia nak balik..dia suruh aku antar dia balik dekat agent...nak 'test water' la tu....fine..
-aku called agent n agent suruh aku antar bibik dekat dia...so around 3pm khamis tu aku pecut ke SP..(actually bibik just test aku aje..so dia terkejut giller bila aku suruh dia siap as aku nak hantar dia balik ke agent time tu juga)...sampai aje aku kat situ..agent suruh aku tinggaikan bibik for about 2 hours...lepas 2 hours aku dtg balik..melutut bibik dekat kaki aku meminta maaf...agent bagitau dia 'basuh' bibik n ada 'pukui2' sikit..aku diam aje as aku malas nak ambik tau..hati tgh membara katakan...then aku bgtau agent(di depan bibik aku)..this will be the last time aku patah balik n ambik bibik aku..next time aku akan tinggaikan dia for good..
-around 8.30pm baru aku sampai kg...trus aku mengadap keja..around 1++am baru aku tidur...tu pun banyak kerja x settle..tapi mata dah x tahan n otak dah beku...so better aku tidur aje kan..

Jumaat
-aku gi kerja dgn jiwa kacau..sepanjang jln otak ligat berfikir..ntah pa pa yg aku fikirkan..
-aku called bersembang dgn hubby...hubby suggest aku 'take a break'
-aku called sembang dgn kakak..tny dia ok tak kalo aku x balik mlm tu..kakak kata ok
-after opis hour, aku trus ke Vis**n*..check in...nak rilex2 kan diri..time for myself..
-masa aku berendam baru aku sedar 'sahabat baik' aku dtg melawat...oo..ooo..aku x bawa 'bekal'..so terpaksa keluar cari 'bekalan'..aku just jln kaki aje..gi nearest kedai..dekat Kayu..
-balik bilik...aku bersiap utk tidur..ambik ubat (aku kena flu..sempat jumpa in house doctor masa dekat kilang tadi..angkut bekalan ubat)..then aku called hubby...lama kami bersembang kali ni..as aku betoi2 meluahkan segala yg terpendam dlm hati..sama dgn hubby...lepas aje letakkan telefon..aku rasa lega yg amat sgt...ada gak dlm 40mins aku bersembang dgn hubby...lepas tu aku layan tv..ntah pukui berapa aku tidur pun aku x tau...

Sabtu
-around 6.30 am aku terjaga..lega sugguh..otak dah clear..flu aku pun dah ok
-lepas berendam for 1/2 hour, then bersiap2 utk check out..mula2 aku ingat nak ambik breakfast..just RM15 aje..but then aku takut x sempat lak as aku janji dekat mak yg aku akan sampai by 9am..nak bertolak ke Jitra plak..so aku trus check out..
-sampai aje di kg..trus aku siapkan beg pakaian aku n anak2..by 9.15am kami bertolak ke Jitra..aku,mak,kakak,adik,bibik,bibik asih and nisa...singgah di rumah juru kejab..just check keadaan..
-around 11++, sampai di gurun..aku berhenti di R&R gurun as aku lapar..baru aku sedar aku x breakfast lagi..hehehe..berehat kejab di situ sambil kasi can dekat anak2 utk bermain di playground..after 1/2 hour baru kami bergerak kembali...
-nearly 1pm baru sampai di rumah abang lim di jitra..
-rumah bang lim dah sibuk time kami sampai..biasa la kan..anak dara 1st nak bertunang...mcm2 nak buat..dlm sibuk2 tu..sempat gak aku lelap for 40mins...letih laa..
-iman bertunang mlm...1st time dlm famili aku bertunang mlm..anyway..alhamdullilah majlis berjalan dgn lancar..
-mlmnya around 11.00pm aku bertolak balik..konvoi dgn abang lid aku..abang lid aku bawa laju giller..tensen aku ikut dari belakang..dah la tu...dia guna jln kulim lak utk balik ke serdang...jln bengkang bengkok mcm ular kena pukul..
-1.20am selamat tiba di kg

Ahad
-hari melepak sedunia...hari tuk bermalasan..hehehee
-ptg baru aku keluar ke parit buntar..beli bateri utk smart tag..bateri smart tag aku dah weak..risau aku kang ada problem lak waktu nak guna nanti...actually di serdang pun ada bateri tu tapi sajer la kan..bawa anak2 jln-jln...diaorang pun dah boring duduk di rumah..

itu aje buat kali ini yer....oh ya..lepas kes antar balik ke agent..bibik aku keja dgn sungguh efisien sekali..huhuhuuu..

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers