Sunday, August 26, 2007

sunday update

1st time aku update blog on sunday...hohoohooo...actually aku dok try nak masukkan gambar2 percutian CH aritu dlm fotopages..but lembab lak fotopages ni...ntah ada masalah apa tah..satu gambar pun xleh masuk..tensen aku..

anak2 aku dah 'selamat' dgn aku di penang sekarang..lega lak rasanya..xyah ulang alik ke kg for 2 weeks...boleh ler berehat sikit kot?...or silap2 xleh rehat langsung..hahahaha..

semalam lepas hantar mak aku di airport..kami sefamili (abang jan & isteri, eiza n cucu2 saudara aku pun ada gak) makan breakfast di spital pantai..since anak2 aku x beberapa sihat (musim batuk le sekrang..dah 2 mlm diaorang asyik batuk n muntah2) so aku gunakan kesempatan itu utk bawa depa jumpa doktor hasanah..lepas tu trus cargas ke Queensbay Mall..abang jan aku nak beli baju raya utk anak2 dia...so aku suggest QB sbb dekat n also harga berpatutan..lepas shopping trus lapar nasi lak..mula2 dok fikirkan nasi briayani di town but then jauh la plak..parking sure problem nanti..last2 gi zinee cuisine aje di batu maung..aku jadik host for that day la kan..since abang n anak saudara aku bukan orang penang..pastu nak harapkan aku masak...emmmmm...lambat lagi kot..hehehee

let me see yer..aku order kari kepala ikan (their specialty), otak-otak (seafood mixed), kailan ikan masin, kerabu sotong, sotong goreng tepung, air limau nipis (3 jug tuuuu) n also telur dadar utk budak2...memang berselera habis semua orang..abang jan aku hentam sampai 3 pinggan, kakak ipar aku pun not bad..2 pinggan..lepas makan semua bersandar aje..maleh nak bergerak..n also mengantuk giller...heheheee

lepas makan trus cargas balik ke rumah sewa..abang jan n isterinya continue shopping di QB..ntah la berapa banyak yg diaorang angkut balik taiping...hehehee..eiza join aku..sampai aje di rumah..semua orang terbungkam..tidur keletihan..petang baru bangun..lepas mandi2 serbu pasar mlm plak..just 4 mins walking distance yer..hehehee..around 7pm baru eiza n cucu2 saudara aku bertolak balik sg petani...

malam lak lepas anak2 tidur, aku n hubby gi ke carrefour..terpaksa..sbb xde langsung barang2 di dapur..even minyak n beras..punya la ramai umat di situ..kalo ikutkan hati..mau aje aku blah..but then sbb on sunday hubby ada training whole day....terpaksa le redah juga..

ptg ni aku plan nak survey rumah sewa lain..kalo boleh nak carik area2 juru..dekat dgn rumah yg aku beli n also suasana sana okay sikit..berbukit bukau..sejuk la sikit..rumah sewa ni panas yg amatz...maybe sbb rumah ni tertutup sikit kot..n ceiling dia rendah..so kalo tgh hari memang rasa mcm dlm oven...even malam pun panas giller..walaupun ada aircond but then aku rasa aku x serasi dgn rumah sewa ni..dari dulu aku bersabar aje bcoz aku ingat dah dekat nak dpt kunci rumah baru..but then now aku rasa mcm lambat lagi aje nak dpt kunci..rumah dah siap semua..just OC aje ada probs..aku pun xleh nak bising2 sgt..developer ada 1 more year utk siapkan rumah if based on S&P agreement aku.....so diam aje ler..malas nak serabutkan kepala otak...

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers