Monday, August 20, 2007

hasilnya...jeng..jeng

Adoi la..aku xde suara arini..bunyi mcm apa aje..bila aku buka mulut aje..semua orang gelak sakan mendengar suara aku yg "merdu" itu…waaaaaa…sabar..sabar…ni apa yg berlaku last week...jeng..jeng..jeng

Khamis
-hubby ada Japanese class..so aku gi merayau di QB disebabkan tiba2 aje teringin nak makan sushi...
-masuk elle…angkut blouse+jeans yg aku berkenan..ambik gambar dlm fitting room n mms dekat hubby (gambar dlm flickr yer..private sbb seksa sgt)..dia approve…yihaaaa..
-rasa x sedap badan lak.ntah silap kat mana..badan rasa seram sejuk n hidung berair
-8.40pm angkut hubby n trus balik kg..singgah di rumah sewa..telan ubat flu
-singgah di kulim..hubby suggest aku makan hot tomyam..lepas pekena tomyam rasa lega sikit..
-ntah pukui berapa sampai kg..as aku terlena sbb kureng sihat…

Jumaat
-bangun pagi rasa okey sikit…
-lang melah,bidan kg dtg menjenguk ke rumah mak aku…lang melah ni "saudara jauh" mak aku...so aku ambik peluang minta tolong dia urutkan perut/rahim aku..dia bising ‘batu meroyan’ aku duduk tak betoi..sbb aku selalu dok angkut benda berat2…hmmmm…seingat aku..benda2 yg berat tu anak2 dara aku aje ler…
-lang melah juga tolong ‘menengok’ bibik aku n bibik mak aku..xde buat apa2 pun…just thru bersalam dia dah tahu niat camna…dia kata so far alhamdullilah la bibik2 tu…niat diaorang baik so xyah risau…lega sikit hati aku ni
-around 12+++ baru bertolak keluar dari rumah
-singgah taiping..mak aku gi Cameron dgn kakak ina..so xde le keta aku jadik tin sardine
-around 3.30 sampai Cameron..singgah balai polis tanah rata…terbang RM200..bayar saman..wuhaaaaa
-check in di greenhill…dpt 2 unit apartment di block G…G1 n G2..cunnnn..sebelah menyebelah n ke dalam sikit..underground..kena turun 7 anak tangga…so ada la privacy utk famili aku
-around 5+++..cargas gi beli sayur2 n groceries utk memasak..
-6++ abang lid aku sampai..dia bawa nasi+gulai ikan..suruh bibik goreng ikan masin+ sayur..sedap makan ramai2…
-30mins later kakak ina aku sampai….dia dok bising x kasi makan nasi banyak2 as mlm nanti nak buat steamboat lak…
-around 7pm..aku keluar berdua dgn hubby..just jalan2 dan bercinta dgn hubby di tanah rata..ambik peluang as ramai orang ada utk layan anak2 dara kami
-kakak ina aku jadik host for dinner…menu semestinya steamboat la

Sabtu
-breakfast goreng nasi+nugget+karipap..
-aku+hubby+kak ina+abang razak (hubby kak ina) keluar berempat ke Bharat Tea Shop..just rilex2, sembang n pekena teh tarik+massala tea+scones..yummmy
-kak ina bercerita psl business n also side income yg dia dia dpt from kebun kelapa sawit (kakak ina n hubby ada construction business di taiping)..terkejut aku n hubby dgr figure yg diaorang dpt monthly from kebun kelapa sawit diaorang...double monthly income aku+hubby…..dia n abang razak dok menasihatkan aku n hubby supaya berjimat sikit (nampak sgt kami kaki joli yer…hehehee) n beli tanah utk tujuan pertanian if ada peluang…Insyaallah..once dah masuk rumah baru, dah tambah ahli keluarga baru (if ada rezeki), next target utk carik peluang investment kat luar lak..
-balik apartment, kak ani+abang nazeri tiba dari kajang…lunch pun dah siap tersedia atas meja
-abang lid bertolak balik ke kg after lunch…
-3++pm, keluar gi Mardi Agricultural farm dgn kakak ina+family..mak aku ikut kak ani merayau ....hujan lebat la plak..but nasib baik sempat membeli + berposing..itu yg penting :-)
-dinner siap terhidang di atas meja..untung bawa bibik2 bercuti bersama.. :-)
-around 8pm aku+hubby+kak ina+abang razak+kak ani+abang nazeri keluar merayau di pasar mlm brinchang..b4 that singgah survey banglo 11 rooms kepunyaan haji ramli..cun banglo tu….insyaallah raya ke 3 ni akan ada 3D2N mini family gathering keluarga don kaka di cameron…

Ahad
-check out pukui 10pagi..kengkononnya nak balik awai…tup2 around 1pm baru turun ke bawah..singgah di multicrops central market..aku angkut strawberry tea, chocolate tea n also pokok kecik sbg hiasan di pejabat…
-lunch di simpang pulai..
-4pm++ baru sampai kg…

sabtu ni mak aku akan ke sabah..Insyaallah weekend ni aku akan angkut anak2+bibik balik penang utk seminggu dua...tak sabar lak nak tunggu weekend...hehehee

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers