Friday, August 24, 2007

abu dhabi ooo abu dhabi

semalam aku cargas balik awai...ada date dgn anak2 saudara aku..si eiza n si hanim (nama elly..tup2 lekat hanim...angkara mak aku..hehehee)..aku sampai rumah around 6.30pm..sempat la kemas apa yg patut..pastu around 8pm diaorang sampai..aku angkut depa gi Juru Auto City...sampai sana pening kepala..xtau nak makan apa..mula2 nak masuk Tao, but then tekak eiza xleh terima makanan jepun lak...last2 pi market ikan Manhattan aje..

half an hour lepas tu baru hubby aku sampai..kawan dia tolong hantar as dia ada japanese class b4 that..aku n hubby guna peluang tu utk korek citer dari eiza..n also x lupa psl keja baru dia di Abu Dhabi...cunnnss wooo...no wonder anak saudara aku ni sanggup tinggaikan semua benda di Msia...memang berbaloi la..dgn accomodation,keta, minyak n segala mak nenek punya benefits n of course salary in USD....duit gaji just guna utk makan aje...the rest semua co tanggung....working hours pun cun..keja kat sana kengkononnya xde stress mcm di Msia ni.....interview pun sempoi..bukannya tny about working experience semua tu..as kawan dia yg introduce..so owner co tu jumpa trus dgn eiza..sembang2 n sempat lawak2 lagi dgn dia...on the spot dia dpt keja n trus sign contract for 5 years..memang 'kamikaze' sungguh anak saudara aku yg sorang ni...

eiza bgtau aku..dia plan after 1 year...dia akan angkut mak dia gi duduk sana sekali dgn dia..pastu siap citer co dia tu ada new project...banyak job opportunities..dia tny interested ke tidak?...dia akan cuba usha line utk aku n hubby..huhuhuuu..anyway aku bgtau dia...suruh dia keja dulu...lepas tu baru citer kat aku mcm mana keadaan 'sebenar' kat sana....banyak benda yg kena aku n hubby fikirkan..but if kakak n anak saudara aku dah 'selamat' di sana..why not ikut sekali kan?...

wakakakaaa...

sabar aje ler....

5 comments:

Anonymous said...

nak ikut jugakk.....

Anonymous said...

nunu nak ikut jugakkk...sila la ye carikan opportunity utkku juga...ehehehhehe

-nunu-

yati abdul said...

jom..jom kita pi ramai2..baru tak sunyi kat sana..hahaaahaha

wan said...

fuh benefit dia.. bestt

Anonymous said...

wan...jom aaa...ih sure lagi senang dpt keja kat sana...duduk sana 10 tahun..habis hutang rumah n keta...balik msia goyang kaki aje...hahahahaa

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers