Thursday, August 02, 2007

MC

MC?....MC lagi...sakit apa plak this time? sakit mata...sakit mata...waaaaaa...apa dah nak jadik dgn aku ni...bangun aje pagi tadi, sedar2 mata kanan dah bengkak mcm ikan emas..mula2 ingat nothing le..maybe allergy ke apa..so naik keta dgn hubby n trus dtg keja...but then atas keta mula rasa kering n gatai...adusss....dah le pagi ni ada telecon dgn US... atas bridge, called boss bertuah, dia tgh dlm bathroom lak...confirm x sempat dah...so antar hubby n trus ke office....

glemer aku arini kat A...pakai spek mata itam lagi tu...sampai kat meja..set up notebook semua n trus ke toilet...bengkak dah surut sikit but then mata mcm x leh nak buka lak....boss bertuah dah sampai opis..jumpa dia..tunjuk mata kanan aku yg cun melecun ittew..bgtau dia, after conference aku nak blah balik..x sanggup duduk di opis..semua orang asyik perati aku mcm artis glemer aje...

lepas conference, aku kemas2 barang semua..jln gi in house clinic dulu..malas nak jumpa doktor panel kat luar...doktor kasi segala mak nenek jenis ubat + 2 hari MC....utk arini n also esok...dia kata kelopak mata aku yg kena infection dulu n now dah merebak dekat mata...around 10am baru aku blah keluar dari A....dlm keta baru aku sedar, rumah sewa aku mana ada makanan..yg ada just air mineral aje..dapur semua ada..but bahan2 xde...last2 aku singgah Jusco (sempat lagi tu..)...angkut makanan dari jusco..sekali lagi aku jadik tumpuan ramai...ye ler...pagi2 pakai spec hitam n shopping dlm jucso?..giller ke apa ....aku x kisah...asalkan perut aku kenyang n ada enough ration utk aku sampai mlm ni...aku x kisah kalo orang nak mengata ke apa...aku dah malas keluar rumah utk carik lunch or dinner....

now aku selamat tiba di rumah sewa aku...plan nak rilex2 layan internet jab..tgk tv..then nak tidur...hopefully by petang ni bengkak di mata aku akan surut...

1 comment:

rina said...

siannya kat hang yati... kena lagi skali... dpt mc 2 ari pun xleh nk balik kampung gakkan... adeiiii...

get well soon si mata ikan mas. hahahaha.

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers