Sunday, January 03, 2010

3rd Jan 10

semalam aku tido lewat..nearly 3am baru tido, semuanya disebabkan layan dvd Public Enemies...bangun tido prepare breakfast..buat cokodok pisang emas..pisang pemberian emak di kg..around 9++ hubby smpai rumah..dia keja mlm..xsempat breakfast trus tido depan tv...aku siap2 n keluar menuju tesco extra utk membeli barang2 dapur sekali stok basah for 1 week...anak2 tinggai di rumah since hubby ada..aku just siapkan milo seteko dgn cokodok 1 pinggan atas meja di dapur..pandai2 le diaorang layan diri..b4 keluar aku pesan diaorang utk mandi n if by the time aku balik nnt,diaorang still xmandi, ada ler 'hadiah' utk diaorang dr aku nnt...

by the time aku sampai rumah, aku tgk anak2 berkenduri depan tv..diaorang angkut semua foods makan depan tv..hangin satu badan okay..mentang2 le aku xde n abah tido,diaorang ber'happy hour' la plak..nasib baik dua2 dah mandi..if not,kompom aku terpaksa bertukar jadik harimau jadian (dah le azam aku tahun ni utk kurangkan penukaran ittew)..

masuk rumah aku trus tuju dapur..susun atur semua barang n trus bersilat utk prepare lunch..arini masak simple aje..cencaru sumbat,kangkung goreng belacan n sup daging (yg mana dagingnya agak liat sedikit..abahnya,bila nak hadiahkan pressure cooker utk ibu ni?)..smbil prepare lunch smbil membalut buku2 anak dara aku (baru aje beli cover di tesco td..hhehehe..last minute sungguh la aku ni..)

habis lunch,semua orang bergolek depan tv..aku tertido siutttt...sedar2 aje dah 4.30pm..huhh..tergopoh gapah aku masuk dapur lg..prepare food utk minum petang..ye ler,hubbyku bekerja mlm ni..xkan la nak biar dia pergi keja dgn perut kosong right? so arini aku masak Lapis roti berdaging..resepi ambik di sini..roti gardenia aku dah nak expired..harini last day..godek2 resepi dpt le Lapis roti berdaging ni...not bad tau..anak2 aku suka..selalunya benda2 mcm makaroni bakar or lasagna ni,diaorang kureng sikit...but Lapis roti berdaging ni diaorang boleh makan..

inilah hasil Lapis roti berdaging yg aku bakar..dah tinggai separuh..:-)



mlm ni aku nak kena iron baju sekolah anak2 dara aku..esok diaorang akan mula bersekolah...lepas ni jadual harian ku akan bertukar lg...kejab aje kan masa berlalu..huhuhuhuu

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers