Thursday, January 14, 2010

seafood

arini menu kami sefamily bertemakan seafood...


tomyam udang+sotong..tgh berasap-asap lagi tu..sajer buat kuah banyak sikit so that petang ni just celurkan bihun so jadik le bihun tomyam..tak payah aku risau ttg menu apa la yg nak aku masak petang ni...


lala goreng bercili..alaa..xbanyak mana pun cili yg aku letak..ye le xkan dua2 lauk pedas kan?..kang cirits lak anak2 aku nnt...lala ni pun adik yg request...biasa le,tiap2 pagi b4 msuk kelas adik akan temankan aku membeli barang2 basah..so lala ni adik yg pilih...dia nak makan lala harini katanya..

mlm ni,bila hubby balik dari keja,aku igt aku akan tambah telur dadar n also sawi goreng for dinner..kalo rajin ler..if not,makan aje le apa yg ada..

p/s=now,setiap hari boleh dikatakan aku just belanja around RM10-15 utk food kami sefamili..itu ler breakfast,lunch,tea n also dinner..kalo makan luar,utk sekali hadap aje dah around rm30-50(depends on makanan la kan)..marilah kita bersama-sama berjimat :-)

3 comments:

dzieta said...

dazril pun suka makan siput lala masak cabai!

wan said...

aku pulak berbeza, tapau lagi jimat dari masak.. sekarang less than RM8 setiap hari bila tapau lauk ni.. kadang lauk tapau pun tak habis, sbb byk.. kalau aku masak mmg macam ko habis dlm RM10-RM15 sehari.. tapi kalau makan kat kedai mmg harulah, mesti lebih RM20.
Musim menapau sekarang.. layan sementara badan masih x larat.. tapi dah mula muak menapau..

yati abdul said...

rozie..hi-5 with dazril..

wan..sini xde tempat best utk tapau lauk..yg ada just ikan bawal bawah pokok kelapa sawit tu..makan hari2 mmg muak la...dlm rumah aku ni,kalo ikut umur mmg 2 dewasa n 2 kanak2 tp kalo ikut selera makan,si trisya tu termasuk dlm golongan dewasa dah...makan bertambah n also dah pandai nak makan itu n ini..si emma plak jenis memilih sikit..so nak senang, nak penuhi selera semua,masak aja laaa...

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers