Thursday, January 21, 2010

food...food..n food..



ini yg famili aku makan semalam..semuanya homemade..dari roti sampai le ke gravy..bangga aku bila hubby kata sedap n boleh jamu tetamu...hilang segala penat memasak (aku start dari masak dari 3pm tau..menguli roti..huhuhuu)..oh ya,semalam aku dpt 2 bekas (loaf) roti so 1 bekas lepas aje keluar dari oven aku passkan pada jiran..harini ada sikit2 lebihan ayam n kambing so aku potong kecik2 n goreng bersama sayur (utk di 'gu' kan bersama gulai udang n buncis..dah lama xmasak gulai..anak dara no1 request nak gulai) ...jagung plak aku plan nak buat cucur jagung utk minum petang ni....xbaik membazir makanan..satu yg aku blajar dari mak aku, jgn buang makanan tak tentu arah..if ada leftover ke apa, cuba 'alter' jadik dishes baru...kalo dok asyik buang makanan,susah nak dpt rezeki..rezeki baru akan tersekat since kita dok asyik 'buang' rezeki yg ada....that is one of the reason mak aku bela ayam..if dah mmg food yg ada xleh jalan, mak aku akan jamu ayam makanan tu..tak membazir..tp kat taman camni,tak kan aku nak bela ayam kot?hehehehee

ok lah..aku nak keluar kejab.. aku nak carik sos ikan n limau nipis..aku plan nak buat kerabu sotong utk dinner malam ni..pastu goreng ikan sepat kering@masin ..nyum..nyum..nyummmm

1 comment:

-:- said...

..
wei ! laki ko kata leh jemput 0rg main makan...
aku ke..? hahhaha

adik nak naik Van.. hehehe..sudah..
org len klu bleh nak ibu yg ambik..
kisahnye, ko kena ler beli Van plak..since emma nak sgt naik van kan... hehehe... MPV la weiii...!

ko nak over night kat Jerejak resort??? huhuuu... ada bran ker..?

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers