Monday, January 04, 2010

hari pertama di sekolah

letih yer bila anak2 dah masuk sekolah ni....kiranya harini 1st day trisya n emma gi sekolah di juru..dua2 orang masuk sekolah yg mana xde sorang pun kawan yg diaorang kenai..nasib baik le dua2 anak aku ni jenis selambaland..

last night hubby ambik half day..so dia smpai rumah round 3am..nasib baik ler hubby ambik half day..if nak biarkan aku sorang, sure gelabah gak rasanya...hrini bermula dgn aku bangun pagi at 5.30am..for breakfast aku just panaskan char koew teow yg hubby tapau masa balik keja,then buat telur setengah masak..air semstinya milo...1st aku kejutkan budak2 berdua tu..alhamdulillah dua2 xbuat perangai..maybe excited kot..lepas diaorang mandi n makan,baru aku kejutkan hubby..by 7.20am kami cargas bergerak ke SKJ...lama gak stuck di SKJ..kena tggu guru arrange kelas2 baru utk semua budak..alhamdullillah juga kakak terpilih utk kelas yg pertama..kalo xsilap nama dia 1st in the list if based on previous temporary class yg diaorang arrange haritu...

lepas kakak masuk kelas baru aku n hubby cargas ke sekolah adik...adik rilex aje masuk kelas..korang tahu,dgn selambaland aje adik pilih nak duduk dgn group boys..kira dlm group tu just ada 2 girls(termasuk adik) n 6 boys...lepas adik setel down,baru aku n hubby balik rumah..

dlm 9.45 aku n hubby bergerak lg ke SKJ..nk tgk mcm mana kakak time rehat...bunyi aje loceng kakak turun ke kantin..saje aku biarkan kakak pegi membeli makanan sendiri..kakak beli mee goreng 1 pinggan..ramai giller mak bapak di kantin harini..ada sesetengah tu beratur bersama anak membeli...n yg xbest tu,ada jugak yg potong Q siuttt..bukan teladan yg baik utk anak2 kan?...lepas makan,bunyi loceng menandakan waktu rehat dah habis..time ni kakak panic..dia boleh tny aku dia nak kena pi mana?......aku kata kakak kena balik kelas kakak as waktu rehat dah habis...hehehe

lepas kakak kembali ke kelas, aku n hubby cargas ke sekolah adik plak..just tgk2 dari jauh..time aku sampai diaorang tgh minum pagi..mee goreng gak..adik bersemangat makan...since adik pun ok,aku n hubby pegi mencari sapu tangan utk kakak n adik di bukit minyak...aku terlupa psl sapu tangan ni..kakak siap lap tangan di baju lepas basuh tgn time rehat tadi..adehhh..lps membeli,kitaorang tuju kedai hardware plak..beli cat utk project makeover ruang famili di tingkat atas..insyaallah by end of feb boleh siap kot project makeover tingkat atas rumah juru..ruang famili,bilik kakak & adik,bilik tamu n also master bedroom..kaler2 dah dikenal pasti td..cuma aktiviti mengecat aje maybe akan ambik masa sikit...plan nak mengecat time hubby cuti n also weekdays aje (waktu budak berdua tu berada di sekolah..if not diaorang especially si adik akan mengacau punya).....

12 tghhari aku n hubby pegi ke sekolah adik..time kitaorang sampai budak2 berpusu-pusu nk keluar dari kelas..aku tgk adik rilex aje..dia boleh pusing2 kelas smbil main kompang siut!!.....lepas semua orang keluar baru adik dtg carik aku...rilex sungguh kan?..lepas ambik adik kitaorang lepak di kantin SKJ...1pm baru kakak boleh balik..around 1.30pm baru kitaorang smpai rumah..kelam kabut gak aku masuk dapur utk prepare lunch(menu harini nasi ayam)...luckilly dah lapik perut sikit dgn foods di kantin sekolah kakak..

itu aja catatan aku utk harini..hopefully esok keadaan akan lebih teratur so that aku boleh siapkan lunch b4 ambik budak berdua tu dari sekolah :-)

2 comments:

farah said...

ko 2-2 dah skolah
aku yg sorang skolah pon... klam kabut...
hehehe.. skang nak kena g cari sapu tangan jugak kat darwisY
also sluar dlm berbyk... la ni nak pakai sluar dlm manjang...

yati abdul said...

hehehehe...pressure la jugak aku ni..setiap mlm b4 tido mesti make sure semua pakaian n beg sekolah depa dah ready...siap kena iron etc..pastu siap plan nak masak apa 4 breakfast esok...bangun tido pun kena awai,xleh lengah2 cam dulu time depa berdua masih bljr di tadika...ye ler,dulu masuk kelas lewat pun no hal..now susah ler :-)

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers