Wednesday, January 20, 2010

jadual kelas dan juga kawan lama..

harini pas hantar anak2 gi sekolah, aku trus pecut ke sg petani..aku minta tolong anak saudara utk road tax keta hubby...aku igt road tax keta hubby mati 21st Jan,ropa2nya 27th Jan..huhuhuu..kalo aku tau, kompom aku tggu hingga weekend ni baru gi ambik...gi ambik dgn hubby...xyah aku terkejar-kejar sorang2..

pas balik dari SP, aku singgah kejab di tesco extra prai...beli barang2 rumah sikit..n sempat gak tepon farah ajak berjumpa di tesco..aku angkut 2lai t-shirt dari farah utk anak2 dara...

pas jumpa farah, around 11.30am aku cabut trus ke sekolah adik..adik habis kelas at 12noon n then kakak plak habis kelas at 12.30pm..masa kakak keluar dari kelas dia, aku tny psl jadual kelas dia (anak bertuah aku tu hilangkan jadual kelas b4 sempat aku tgk)..dah 2-3 hari aku suruh dia minta another jadual dari teacher tp ntah psl apa..dia x minta2 pun..sabar aja la..n spt yg aku jangka, kakak kata dia x minta lg...adoi laaa...aku tensen bila xde jadual ni..ye ler, since xtau subject apa yg depa belajar,so kakak terpaksa angkut semua buku gi sekolah setiap hari..bukan itu aje, dgn baju PJ pun kakak insisted nak bawa tiap2 hari..besar gedabak beg sekolah kakak..n berat plak tu..tiap2 hari bila aku pi ambik kakak, aku le jadik tukang angkat beg...nak tarik cam troli tu xleh since kena panjat tangga..huhh..tensen weeiii...so harini, pas ambik kakak aku trus naik ke opis..cakap nak jumpa dgn guru kelas kakak...then diaorang suruh aku gi bilik guru..smpi bilik guru, cikgu kakak xde plak..salah sorang cikgu kat situ suggest gi surau...so menapak le aku ke surau dgn anak2 dan juga beg sekolah kakak yg berat tu...sampai di surau pun xde gak guru kelas kakak..last2 aku naik opis balik...aku bgtau aku xdpt carik guru kelas kakak..aku bgtau aku nak jadual kelas 1 aktif..nasib baik le orang yg layan aku tu baik...dia tolong aku tepon guru kelas kakak n then dia bg kat aku 1 copy jadual kelas kakak....haaaa...senang hati aku bila dpt sekeping kertas tu..

so disebabkan sekeping kertas itu, aku smpai lambat kat rumah..dh le panas giller kat luar tu..nasib baik le b4 keluar dari tesco tadi aku dah tapau KFC for lunch today...kalo idak,kompom lagi penat la aku harini..

now aku nak kena masuk dapur..nak masak roti utk dinner mlm ni..plan nak makan ala2 western mlm ni..nak buat lamb chop(utk aku n hubby),chicken chop(utk anak2),mashed potato n also homemade gravy..jagung dari cameron ada lagi 3 tongkol..cantik le kan?..hehehee..

alamak...aku lupa basuh baju..semalam aku x sempat membasuh sbb ada tetamu dari KL.....kawan aku zaman belajar di U dulu..dia singgah kejab di rumah aku, tinggaikan anak bini dia di rumah aku sbb dia ada meeting di prai..dia terpaksa balik KL after meeting semalam sbb mertua dia kemalangan a day before( keta kena hentam dgn lori)...nak cargas balik KL on the day itself(hari kemalangan tu) xleh sbb ada meeting yg super giller important tu...nak hantar bini n anak2 naik belon on the day itself pun xleh sbb flight full....kesian la kat bini dia....sbb nak cepat,dia terpaksa checkout hotel awai pagi n angkut anak bini sekali....happy le jugak aku sbb dah lama xjumpa dia..berkurun lama rasanya...waktu last aku jumpa dia,bini dia tgh sarat mengandung...now anak dia tu dah besar boleh berlari sana sini..huhuhu..lama dah kan?

ok lah..banyak keja nak kena buat ni..nnt2 kalo rajin aku update lagi..

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers