Wednesday, January 13, 2010

Roti Nasi anybody?

Mula2 aku igt roti ni biasa2 aje..tapi bila baca feedback dari orang2 yg pernah try resepi ni,mmg xde yg negative langsung...so aku try aje la..masa nak menguli tu,doh aku lembut semacam, lekat sana sini..so aku tawakal aja la..dlm hati dok kata 'alaa..habis le masuk dlm tong sampah lepas ni'....BUT...but once keluar dari oven,ya Allah..lembut,gebu dan sedap...if korang cari resepi roti yg mcm Garden*a tu, inilah ia..cuma yg ni lagi lemak...even bila dah sejuk pun still lembut..xperlu breadmaker..uli ala kadar pun dah cukup..x percaya? cuba la...resepi korang boleh ambik di sini..



ini hasil yg aku buat td..adunan aku bahagi pd 2 bahagian..satu aku letak inti kaya n satu lagi plain aja...yg seketoi dlm pinggan tu yg berisi kaya(aku dpt 6ketoi yg berisi kaya tp yg lagi 5 dah selamat masuk perut,xsempat nak ambik gambar..hehehehe)...meanwhile yg plain tu atas dia aku letak keju....yg plain ni makan aja pun sodap...makan petang2 time ujan n then cicah dgn kopi panas..huh terangkat...kalo korang jenis suka yg manis2, sapu aja dgn jem or kaya..cuba la :-)

2 comments:

rina said...

ko mmg dh terorlah yati.... tabik spring aku kt hang

yati abdul said...

huh rina..kembang pungkok aku setalam...aku tak terror la...leh kata 80% dari makanan yg aku masak,aku ambik resepi dari tenet..aku just tiru aje resepi tu..

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers