Wednesday, January 06, 2010

catatan di hari ke3 persekolahan..

emma sakit gigi..semalam dah gi cabut tp balik aje dari sekolah arini,dia serbu aku yg sedang memasak di dapur smbil menangis sakit gigi lagi (arini abah aje yg pegi ambik anak2 di school)...di sekolah dia tahan aje ..maybe malu kot..balik rumah dia 'renggah' kuat2...adoi laa..rasanya gigi geraham atas dia yg buat hal..dah tepon doc td..insyaallah 6pm nnt sampai le aku n anak2 ke klinik di tmn pauh indah..aku bg dia makan ubat tahan sakit n now tgh ligat bermain masak2 dgn kakak di bawah tangga..

citer bab sekolah

-semlm masa balik dr sekolah,kakak baru sedar dia tertinggal pencil case dia di kelas..adeh...dah le kelas diaorang share dgn std 2 (std 2 n std 3 kelas petang..insyaallah once bangunan baru siap tahun ni,next year semua kelas persekolahan hanya ada satu sessi aje..kalo idak jenuh la aku..huhuhu)...aku bgtau dekat kak,kompom dah hilang punya ler..balik je dr school harini,kakak bgtau pencil case dia ada..xhilang..nmpk gaya aku underestime budak2 di SKJ..oppss..sorry

-hrini 6.30am bru aku tersedar dr tido..adehhh..kelam kabut giller..anak2 just breakfast roti gardenia n kaya aje...aku n hubby lak ber'breakfast' di kedai kg dekat sekolah emma..roti canai 2 biji,nasi lemak 2 bungkus,nescafe tarik n teh o suam just rm4 aje..murah siutttt...lepas ni no more ber'breakfast' di pelita yer..hehehee

-harini kitaorang drop kakak depn pintu gate sekolah aje...xde tggu2 time break or etc..semua kakak dah boleh buat sendiri...rasanya dia dah comfortable dgn sekolah baru...

-depan sekolah emma ada kedai runcit...jual brang2 runcit dan juga bahan2 mentah yg fresh2...mcm2 ada..ikan,ayam,daging,kerang,sotong dll..ini le yg best bila duduk tepi kuala/laut :-)...sayur2an juga cunss..fresh2 n banyak pilihan..nmpk gaya pasni aku dah xpi membeli brang2 basah di tesco extra..no more stock for 1 week...aku akan beli tiap2 hari pas hantar emma ke sekolah...xyh simpan dlm fridge..pasni kita makan yg fresh2 aje yer :-)

aku happy...seriously aku happy duduk di juru ni...bak kata hubby,kitaorang duduk di tengah2 bandar dan juga kampung...anak2 kitaorang boleh merasa semua jenis kehidupan..semuanya ada...nak gi shopping ke,tgk wayang ke,nak makan2 smbil lepak2 pun dekat...nak kelas tambahan,nak kelas agama,nak kelas belajar berenang?..semuanya ada..n bila petang boleh gi bermain di padang bola bersama-sama kengkawan kampung..best kan?

No comments:

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers