Thursday, January 07, 2010

for his birthday...

pagi td aku rilex aje..anak2 senang bangun pagi ni..so semuanya berjalan lancar...keluar rumah around 7.20am,drop kakak depan SKJ n then trus tuju sekolah adik...smpai depan pintu sekolah adik,aku tgk budak2 xde lgi..yg ada just guru2 kelas sebelah n also makcik yg tukang masak n cuci..so aku bawa adik gi kedai runcit seberang jalan...angkut ikan pari,bendi,bunga kantan,daun cenehom n kacang botol..then adik request nak makan hati ayam bila dia nmpk ada jual hati ayam..aku angkut aje ler...lepas hantar adik,aku singgah tapau roti canai utk hubby..

smpai rumah aku rilex2 aje..happy sbb semua keja rumah dah setel yesterday..yg tinggai just nak nmembasuh n melipat aje..aku on netbook as aku dah janji dgn geng hubby that aku akan book ticket utk Avatar 3D sabtu ni...12 tickets wokey..masuk website tgk semua seat dah penuh utk show sabtu 3pm...yg ada just row depan sekali n few more seats yg berterabur...adehhhh..tgh2 pening hubby balik keja...aku bgtau hubby yg aku kena ke Sunway Carnival as kat situ ada GSC...same cinema di Gurney Plaza yg we all plan nak tgk movie..aku bgtau hubby if aku xsempat,then aku perlukan bantuan dia utk ambik budak2...huhuhuu..nasib baik ada hubby kan..

before keluar aku msuk dapur...harini masuk dapur awai since nak kena keluar..kang nnt anak2 aku kelaparan bila balik sekolah...aku masak asam pedas ikan pari,goreng hati ayam dgn sos tiram then goreng ikan pari 2ketoi...pastu blend sambal belacan utk dimakan bersama ulam...menu simple aje..nak cepat maaaaa...siap masak aku cargas keluar..

around 10.15m aku keluar n by 10.35am aku sampai di GSC sunway carnival...pegi kaunter tiket,tny diaorang boleh dak aku beli ticket utk show di Gurney Plaza...dia kata xleh...adehh..banyak soalan yg aku tny smpaikan budak tu xtau nak jawab...last2 dia panggil manager dia keluar...hahahaaa...manager dia kata Avatar 3D mmg tgh hot now n aku xleh beli tiket di tempat dia...other alternative will be thru phone reservation or online...aku kata aku dah try tp if book thru phone,ada limitation...xleh book banyak seats n thru online plak, seats yg ada just seats tgh...yg kiri kanan xde...aku xboleh dpt tempat duduk sekali utk 12 orang tu...dia kata xde cara lain unless aku pegi Gurney Plaza OR if aku ada at least 40 orang..then aku boleh contact marketing manager utk buka hall baru for me..kira lebih kurang mcm book utk 1 hall ler...adehhh...aku just ada 12 orang laa...

so pas berdiskusi dgn manager GSC tu, aku tepon geng2 yg nak gi tgk wayang tu...now cuma ada 2 pilihan..either tgk show jumaat tgh mlm or show 6pm hari sabtu..tp if show 6pm sabtu,kemungkinan terlepas maghrib adalah besar sekali...smbil bersembang aku singgah Giant di ground floor sunway carnival...kena angkut beras and also few other things...

round 11.10am baru aku smpai di rumah..masuk website GSC..aku tgk utk friday midnight n saturday 6pm,seats yg avail just kat depan..so bermula la sessi berbalas email...tgh berbalas email baru aku sedar yg dah dekat 12noon...adik balik pukui 12!..adehh...aku kejutkan hubby utk keluar ambik anak2..maka keluar ler hubby dgn muka orang yg baru lepas bangun tido..hehehee..xsempat nak bersiap sbb aku bgtau lewat :-)..

akhirnya semua orang capai kata sepakat utk tgk movie friday midnite...aku masuk website n trus beli thru online ticket utk 7dewasa n 5kanak-kanak..penangan Avatar 3D tu...wakakakakaa...

so esok,lepas anak2 balik sekolah...aku sefamili akan ke penang...aku dah reserve 2 unit apartment di leisure cove utk aktiviti riadah dihujung minggu ini...aku n hubby also ajak geng kulim (geng x-uum hubby) utk turut serta...kami semua akan bermalam di leisure cove beramai-ramai..per initial plan,on friday nite tu kitaorang akan ber'dinner' di batu maung n then berkaraoke di 'kotak merah' from 12am till 3am..the next day (saturday)plak layan pool smpai biru n then baru ke gurney plaza utk tgk Avatar 3D show at 3pm..but now since plan dah tukar utk tgk Avatar hari jumaat mlm, then maybe kitaorang hny akan berdinner di area Gurney aje le kot...aktiviti2 lain xdpt diconfirmkan lg since now plan dah bertukar......anyway, yg aku tau n also confirm, sabtu ni adalah besday hubby yg ke 36 :-)

5 comments:

rina said...

adik aku pn beli tiket avatar 3d dari senin lps untuk show mlm ni. full house sokmo dia ckp nak beli. kt gurney seketul jer kan ada 3D ni

yati abdul said...

aaaa...kat penang ni yg ada 3D just gurney aje lor..tu yg susah sikit...tensen wooo

Niza said...

Happy besday to Abg Ko-e. semoga sentiasa di dalam rahmat Allah..

T, budak2 tak elok makan organ dalaman. gelap hati. wallahualam.

yati abdul said...

ya ka Ma? aku xtau pun..mak aku mmg suka hati2 ni...dari kecik aku dok makan...mmmmm..xpa..now dah ko kata camtu..better aku watch out la kan...nmpak gaya organ dalaman akan di'pangkah' dr memasuki delima jati dah pasni :-)

wan said...

wahh sakan ko yati, selamat berlibur!

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie First Birthday tickers